برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به شیوه ای متفاوت

عصر نمایشگاه:تهران از روز سه‌شنبه درحالی شاهد برپایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است که متفاوت‌ترین برگزاری این رویداد، در طول این سال‌ها به نمایش گذاشته شده است.

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به شیوه ای متفاوت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، در نمایشگاه امسال که تاکید بیشتری بر بخش بین‌الملل و استانی آن شده، طبق اظهارات مقامات گردشگرینمایندگانی از کشورهای ترکیه‌، فرانسه‌، ایتالیا‌، روسیه‌، اسپانیا‌، عراق‌، کره‌جنوبی‌، تایلند‌، تونس‌، مالزی‌، ویتنام‌، جمهوری آذربایجان‌، قبرس‌، امارات‌، اوگاندا و سوریه، حضور دارند.

    در سالن نمایشگاهی بازدیدکنندگانی از سایر کشورها به ویژه آمریکا دیده می‌شوند که برای تعامل و رایزنی آمده‌اند. برخی از آن‌ها سردرگم هستند و هنوز نمی‌دانند چگونه باید با ایران تعامل داشته باشند، چون اطلاعات دقیقی از ویزا ندارند و همچنان نگران محدودیت‌های مصوبه اخیر آمریکا برای ویزای اتباع 38 کشور هستند و برخی هم سراغ آژانس‌ها رفته‌اند و جز بازدید از نمایشگاه، رایزنی‌هایی را شروع کرده‌اند، اتفاقی که در نمایشگاه‌های گذشته تهران رخ نمی‌داد.

    بخش مردمی این نمایشگاه نیز با اختصاص به اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها و با طراحی خانه‌ی ایرانی که از عمارت بروجردی‌ها الگو گرفته شده، مانند هر سال شلوغ‌ترین و پر سرو صداترین بخش این نمایشگاه به شمار می‌آید، سالنی که از نخستین ساعات آغاز تا پایان آن با رقص محلی و موسیقی نواحی و آیینی و عروسی‌های محلی همراه است و تماشگران زیادی هم دارد.

    غرفه غذاهای سنتی بیشترین هواداران و سالن گردشگری سلامت، کمترین طرفداران نمایشگاه را به خود اختصاص داده است. سالنی که هتل بیمارستان‌ها، مراکز خدمات درمانی برای گردشگران و دهکده‌های سلامت حضور دارند.

    در محوطه نمایشگاه پدیده‌های نوظهور دیگری را می‌توان دید که امسال به نمایشگاه گردشگری اضافه شده است، ماشین‌های کاروان، ساخت داخل! اتومبیل‌هایی که ورودشان به ایران حتی توسط گردشگران قوانین بسیار دست‌وپا گیری دارد و حالا نسخه‌ی ایرانی آنها، توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده است.

    سالن آژانس‌های مسافرتی نیز با ورودیه‌ای متفاوت به استقبال از بازدیدکنندگانی رفته‌اند که می‌خواهند برای سفر نوروزی خود برنامه‌ریزی کنند. بنر خوش‌آمدگویی که از مجسمه آزادی آمریکا تا تاج‌محل هند را تبلیغ می‌کند. اولویت حاضران این بخش، مثل هر سال با اجرای تورهای خروجی است.

    شرکت‌کنندگان خارجی نیز با علم این‌که نوروز ایرانی درحال فرا رسیدن است، با قدرت تمام در حال تبلیغ تورهای خود هستند و مثل هر سال ترکیه از همه فعال‌تر است، آن‌هم در شرایطی که این کشور مهمترین بازار‌های خود که روسیه و آلمان هستند را از دست داده و حالا سراغ ایران آمده و ظاهرا می‌خواهد خسارت آن‌ها را با همسایه شرقی خود جبران کند.

    به گزارش ایسنا، نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که از روز سه‌شنبه (27 بهمن‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز شده تا جمعه 30 بهمن‌ماه ادامه دارد. ورودی نمایشگاه که این روزها محل برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر هم است، 3 هزار تومان تعیین شده است.

    با آن‌که مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفته بود، قرار است 13 بنر تبلیغاتی نصب شود، اما به نظر می‌رسد، همه آن‌ها فقط کفاف محوطه و ورودیه‌های نمایشگاه را داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت