رئیس بخش اسلامی موزه هنری بناکی :

آمادگی موزه هنری بناکی آتن برای نمایش آثار هنری ایران

عصر نمایشگاه- 'مینا مورئایتو' رئیس بخش اسلامی موزه هنری بناکی آتن پایتخت یونان در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با وی با بیان اینکه اسلام و ایران دارای آثار هنری مهم و ارزشمندی هستند، آمادگی این موزه را برای نمایش آثار هنری ایرانی و اسلامی اعلام کرد.

آمادگی موزه هنری بناکی آتن برای نمایش آثار هنری ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رئیس بخش اسلامی موزه هنری بناکی در دیدار دکتر'محمد علی حلمی'رایزن فرهنگی کشورمان با وی با اشاره به ارزشمند بودن هنر ایرانی و اسلامی ، امادگی خود را برای برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اسلامی و ایرانی اعلام داشت.
    وی همجنین گفت:این موزه دارای بازدید کنندگان فراوانی است و بخصوص دانش آموزان و دانشجویان مراکز آموزشی کشور ، تصریح کرد: این موزه دارای بینندگان فراوان و خاص خود است و دست اندرکاران وخانواده بناکی با زحمات فراوانی اثار هنری اسلامی را جمع آوری و در این موزه برای بازدید عموم قرار دادند و این موزه یکی از موزه های خوب و منحصر بفردی است که دارای بخش هنر اسلامی بصورت مجزا و در ساختمان جدا از دیگر بخش های موزه بناکی دارد.
    دکتر'علی محمد حلمی'رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان با حضور در موزه آثار اسلامی بناکی در آتن ضمن بازدید از بخش های مختلف آثار هنری دوره های تاریخ و تمدن اسلامی
    با 'مینا مورئاتیوو' رییس موزه در مورد نحوه توسعه همکاری ها گفت و گو و تبادل نظر کرد.
    دراین ملاقات خانم 'مورئاتیوو' رییس موزه اسلامی بناکی توضیحاتی درخصوص قدمت و چگونگی جمع آوری این آثار ارزشمند که برخی از آنها منحصر بفرد می باشند، ارایه داد.
    حلمی دراین دیدارگفت : اهتمام مسئولین ذیربط فرهنگی و هنری یونان برای جمع آوری، حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند که مردم فرهنگ دوست یونان را با گذشته و تمدن اسلامی آشنا می نماید قابل تقدیر است.
    رایزن فرهنگی کشورمان با اعلام آمادگی برای برپایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی اسلامی و قرآنی گفت: ما آمادگی داریم تا با دعوت از اساتید خوشنویسی و مراکز قرآنی ایران برای برپایی نمایشگای از آثار قرآنی و خوشنویسی اسلامی در موزه بناکی ، مردم و هنردوستان یونانی بویژه جوانان را با این هنر جذاب، معنوی و آسمانی بیشترآشنا کنیم.
    در پایان این دیدار رییس موزه تعدادی از کتابهای و بروشورهای دینی موزه را به رایزن فرهنگی کشورمان اهدا کرد و مقرر شد تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاه هنر آسمانی و خوشنویسی در یکی دوماه آینده تعیین گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت