مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

۱۲ نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در مازندران برپا می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ۱۲ نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای مختلف استان در نوروز برگزار می شود.

۱۲ نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در مازندران برپا می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، دلاور بزرگ نیا در جمع مدیران ستادی و شهرستانی با بیان اینکه 12 نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای مختلف استان در نوروز برگزار می شود اظهار داشت: نمایشگاه هایی در ابعاد ملی، منطقه ای و استانی که با هدف جای دادن صنایع دستی در خرید های نوروزی برگزار می شوند.

    وی با بیان اینکه گردشگران در نوروز 96 با خدمات متفاوت مازندران را تجربه خواهند کرد افزود: گروههای ایینی و نمایشی مازندران با برگزاری اداب و رسوم نوروزی و نوروز خوانی در قالب جشن های نوروزگاهی نوید فرا رسیدن بهار را به مازندرانی ها و میهمانان نوروزی خواهند داد.

    بزرگ نیا محور برگزاری این جشن ها را مردم و بازار عنوان کرد و افزود: روح جشن های نوروزی در مازندران با سالن های همایش سازگار نیست و این جشن ها و آیین ها را باید در مراکز پرجمعیت و بازار برپا کرد زیرا شادی های نوروزی را باید عمومی کرد تا مردم با همراهی خود طراوت و نشاط نوروزی را احساس کنند.

    مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود: باید شادی هایمان عمومی و غم هایمان خصوصی شود زیرا پیام نوروز ریشه در باورها و اعتقادات مردم دارد و به همین نسبت فعالیتهای ما باید رویکرد عمومی داشته باشد.

    فروش میلیاردی صنایع دستی درمازندران

    بزرگ نیا با اظهار اینکه امسال در نوروز گردشگران شاهد متفاوترین نوروز در زمینه صنایع دستی خواهند بود افزود: نمایشگاههای صنایع دستی در مازندران از حیث گردش مالی و فروش در کشور نظیر ندارند و با اقبال گسترده گردشگران روبرو هستند.

    بزرگ نیا تصریح کرد: نمایشگاههای نوروزی صنایع دستی مازندران در نوروز 95 با فروش هفت میلیاردو و 600 میلیونی مقام نخست کشور را به خود اختصاص دادند و این درآمد و فروش بیانگر نقش گردشگری در رونق اقتصادی استان است و برای اولین بار طرح کارگاه گردی صنایع‌دستی برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان برای مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

    وی گفت: در قالب طرح کارگاه گردی، علاقه‌مندان می‌توانند به کارگاه‌های صنایع‌دستی مراجعه کرده و روند تولید صنایع‌دستی را مشاهده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت