نمایشگاه بین المللی طلا و صنایع وابسته (۸)

ورود سیل وار مصنوعات طلا و جواهر قاچاق به کشور امان تولیدکنندگان داخلی راگرفته است

عصر نمایشگاه : رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ،جواهر ،نقره و سنگ های قیمتی گفت: متاسفانه ورود سیل وار مصنوعات طلا و جواهر قاچاق به کشور امان تولیدکنندگان داخلی را گرفته است و واحدهای ما را وادار تعدیل نیرو کرده و یا به تعطیلی کشانده است که این موضوع آسیب جدی به اقتصاد و اشتغال کشور وارد می کند .

ورود سیل وار مصنوعات طلا و جواهر قاچاق به کشور امان تولیدکنندگان داخلی راگرفته است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، عبادالله محمدولی ، در حاشیه برگزاری  هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقر،جواهر ،ساعت و صنایع وابسته که از روز 27بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی کار خود را آغاز کرده و تا روز جمعه(30بهمن ماه)به فعالیت خود ادامه می دهد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:در دوران پسابرجام همه انتظار داریم امنیت برای عرضه محصولات تولید داخل فراهم شود و این موضوع برمی گردد به دستگاههای دیربط و مسوولان که بتوانند اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند و انتظار تولیدکنندگان کشور را برآورده کنند.
    وی افزود: درخواست ما از دستگاههای ذیربط این است که اقدامات لازم را در این خصوص به کار گیرند تا ما شاهد برگشت امید به فضای کسب و کار در این صنعت باشیم و عاجزانه از مراجع ذیربط درخواست می کنیم تصمیمات لازم را در این خصوص بگیرند  و به کمک تولیدکنندگان بیایند.
    محمدولی با بیان اینکه از همه مسوولان و ودستگاههای مرتبط کمال تشکر وقدردانی را دارم گفت: از دولت انتظار داریم از تولیدکنندگان این صنعت حمایت های لازم را انجام دهد؛به عنوان مثال کشور ترکیه با حمایت هایی که از تولیدکنندگان خود داشته است توانستند در این بخش بسیار قوی عمل کرده و وارد بازار ایران شوند و بازار داخلی ما را از آن خود کردند.
    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ،جواهر ،نقره و سنگ های قیمتی با بیان اینکه بخش عمده ای از قاچاق ورودی طلا به کشورمان از ترکیه انجام می شود افزود: البته از کشورهایی مثل تایلند،هنک کنگ،ایتالیا نیز شاهد ورودی طلای قاچاق هستیم ولی بخش عمده ای ازقاچاق  از کشور ترکیه صورت می گیرد.
    وی در عین حال تاکید کرد: ما از رقابت نمی ترسیم ولی با توجه به اینکه طلای قاجاق بدون پرداخت حقوق و عوارض دولتی به کشور وارد می شود بنابراین ما توان رقابت با آن ها را نداریم.
    وی تاکید کرد: بدون شک اگر به موقع به کمک تولید در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم ربری ورود نشود بدون شک این بازار در آینده نزدیک از دست ما خارج  خواهد شد.
    محمدولی گفت:  با توجه به حمایت هایی که دولت ها در کشورهای دیگر از تولیدکنندگان خود در صنعت طلا و جواهر انجام می دهند شاهدیم که این صنعت با موفقیت و پیشرفت خوبی مواجه شده  و اگر دولت ما نیز از این بخش حمایت کند می توانیم قدرتمندتر فعالیت کرده و حضوری پررنگ در سراسر جهان داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت