یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس :

نمایشگاه های بهاره تبدیل به بحران نشود

عصر نمایشگاه- عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نمایشگاه هادر کل دنیا باعث ایجاد تحریک بازار و عرضه نیازهای مردم و فروش بدون واسطه اجناس به مردم هستند،گفت:برگزاری نمایشگاه ها یک فرصت است.

نمایشگاه های بهاره تبدیل به بحران نشود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خانه ملت ، معصومه آقاپور در خصوص فروش کالاهای بی کیفیت و خارجی در نمایشگاه های بهاره، با اشاره به سابقه دیرینه برگزاری نمایشگاه های فروش در ایران اظهار داشت:اگر به روستاها و شهرهای کوچک بروید،می بینید در روزهایی نمایشگاهی از کالاهای تولید شده آن منطقه به صورت سنتی برگزار می شود،در واقع برگزاری نمایشگاه با مردم ایران عجین شده و جزو فرهنگ قدیمی ایرانیان است.

    وی برگزاری نمایشگاه های بهاره در آستانه سال نو را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: با وجود اینکه فلسفه برگزاری  این نمایشگاه ها یک اقدام مثبت است، اما اگر در اجرای آن بدسلیقگی داریم دلیل این نیست که اصل موضوع مشکل داشته باشد؛زیرا برگزاری نمایشگاه یک فرصت است ولی متاسفانه فرصت ها را تبدیل به بحران می کنیم.

    وی با انتقاد از برخی واحدهای صنفی در این نمایشگاه عنوان داشت:بعضی از شرکت ها و واحدهای تولیدی،در نمایشگاه های بهاره اجناس بی کیفیت را به فروش می رسانند و بعضی دیگر نیز برند نیستند و تنها با انگیزه فروش به این نمایشگاه ها می آیند.

    نماینده مردم شبستر درمجلس ادامه داد:یکی ازاشکالات اساسی تولیدکنندگان ما این است که با وجود آنکه تولیدکننده خوبی هستند؛اما بازاریاب و فروشنده خوبی نیستند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نمایشگاه ها در کل دنیا باعث ایجاد تحریک بازار و عرضه نیازهای مردم و فروش بدون واسطه اجناس به مردم هستند، تصریح کرد: متاسفانه در ایران دلالی و واسطه گری باعث شده است که این روند دچار اختلال شود و اجناس نتواند مستقیم به دست مصرف کننده برسد.

    وی با بیان اینکه عید نوروز یک هجم بالایی از تقاضای خرید وارد بازار می شود و متاسفانه این مسئله هدایت شده نیست و تولید کننده به خاطر اینکه نمی تواند کالا را به خوبی به دست مشتری برساند کالاهای بی کیفیت را نیز وارد عرضه می کند،‌گفت: فروش اجناس باکیفیت نامطلوب باعث می شود که مشتری و مصرف کننده راضی از خرید نداشته باشیم و تبدیل به مصرف کننده بدبین به بازار می شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نمایشگاه های بهاره فرصت مناسبی است که اقشار متوسط جامعه نیز بتوانند از شرایط نمایشگاه ها استفاده کرده و با خرید مناسب به استقبال عید نوروز بروند،‌افزود: باید شرایطی فراهم شود که هردو طرف تولیدکننده و مصرف کننده برای عرضه و تقاضای بوجود آمده راضی باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت