به بهانه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا؛

مُسکن‌های کم‌اثر

عصر نمایشگاه- موضوع برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال، طی مدت اخیر به‌عنوان یکی از موضوعاتی بود که به محلی برای مناقشه تبدیل شد، به‌طوری‌که موافقان و مخالفانی را با خود همراه کرد.

مُسکن‌های کم‌اثر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش تجارت ، اتاق اصناف همواره با این موضوع مخالف بوده چراکه براین باوریم، باوجود رکود حاکم بر بازار و کسادی که در کسب‌وکارها وجود دارد، نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی در ایام پایانی سال نیست و مردم می‌توانند نیاز خود را از اصناف تامین کنند.

    ضمن اینکه ضرورت برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها زمانی احساس می‌شود که بازار نیز با کمبود کالا مواجه باشد که با تهمیداتی که اتاق در این راستا اندیشیده، این احتمال نیز منتفی است و به جرات می‌توان گفت که بازار شب عید با هیچ کمبودی مواجه نیست. به‌هرحال باوجود مخالفت‌هایی که برای برگزاری این نمایشگاه وجود داشت 11اسفند، این نمایشگاه دایر شد.

    هرچند که اتاق اصناف برگزاری نمایشگاه را به صلاح نمی‌داند و برپایی نمایشگاه‌های فصلی را مسکن‌های کم‌اثر برای این بخش از اقتصاد می‌داند اما برای همراهی با دولت اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره کرد.

    من بارها اعلام کردم زمانی که در تامین مشکلی نداریم پس نیازی به برگزاری نمایشگاه نداریم، اما دولت تمایل دارد مردم برای خرید به مراکز تجاری متفاوتی نروند و خریدهای موردنیاز خود را به‌صورت یکجا در یک مجموعه تهیه کنند. البته دراین‌بین باید به این موضوع نیز اشاره‌کنم که متاسفانه در کشور آن‌گونه که باید فروشگاه‌های زنجیره‌ای رونق پیدا نکرده است، بنابراین اگر تعداد این فروشگاه‌ها به حد استاندارد برسد برگزاری این نمایشگاه‌ها چندان موضوعیتی ندارد.

    دولت می‌خواهد برخی خدمات با سود کمتر به‌دست مصرف‌کنندگان برسد که این سیاست کلی دولت است، اما باید گفت که برگزاری این نمایشگاه‌ها به‌هیچ‌عنوان توجیه اقتصادی ندارد. در بخش کیف، کفش، پوشاک و اقلام پرمصرف خوراکی هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد، ازاین‌رو دیگر لازم نیست این نمایشگاه برگزار شود.

    در ضمن مکان‌هایی که نمایشگاه‌ها در آنها برگزار می‌شوند از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. به جرات می‌توانم بگویم که نمایشگاه‌های فصلی انرژی زیادی از ما می‌گیرند چراکه همواره این ترس و نگرانی وجود دارد که اتفاقی در نمایشگاه‌های فصلی رخ ندهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت