در وارنای بلغارستان؛

نمایشگاه نقاشی کودکان ایرانی و بلغاری برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی کودکان بلغاری و ایرانی به مدت ۱۰ روز در گالری بزرگ شهر ساحلی وارنا در بلغارستان برپا شد.

نمایشگاه نقاشی کودکان ایرانی و بلغاری برپا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، به همت سفارت بلغارستان در تهران و وزارت امور خارجه بلغارستان، شهرداری وارنا با همکاری موزه صلح و موسسه حدیث اندیشه تهران نمایشگاه نقاشی کودکان بلغاری و ایرانی به مدت 10 روز در گالری بزرگ شهر ساحلی وارنا با حضور معاون شهردار وارنا و نماینده وزارت خارجه بلغارستان و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان در گالری بزرگ شهر وارنا افتتاح شد.

    در ابتدای این نمایشگاه، پترا دیمیتورووا (petra Dimitrova) مدیر گرفیت گالری (Graffit Gallerry) به همه طرفین ایرانی و بلغاری خوش آمد گفت در خصوص برگزاری نمایشگاه مطالبی را بیان کرد و سپس گفت: این نمایشگاه بر اساس برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان بلغاری در تهران که از سوی سفارت بلغارستان در ایران برگزار شد، برپا شده است.

    در ادامه کاستا بازیتوف (Kosta Bazitov) معاون شهردار وارنا با توجه به سابقه برگزاری هفته‌های دوستی و نمایشگاه نقاشی از سوی ایران در شهرها استارازاگوورا و صوفیه و کازانلک در بلغارستان و همچنین برگزاری نمایشگاه کودکان بلغاری در تهران فعالیت‌های فرهنگی ایران و بلغارستان  را ستودند و روابط خوب فرهنگی با ایران را دارای اهمیتی اساسی  دانستند. 

    این برنامه با صحبت‌های آنتونیا یووچوا (Antonia Yovcheva) مدیرکل امور فرهنگی شهرداری وارنا ادامه یافت که در خصوص سابقه دیرین و آشنایی و همدلی کودکان دو کشور و برنامه‌های پیشین اطلاعاتی را ارائه داد.

    در ادامه یاور کویناکوف (yavor Koinakov) نماینده وزارت خارجه بلغارستان نیز روابط ایران و بلغارستان را بسیار دوستانه خواند و در سخنانی چهارچوب فرهنگی این روابط را ستود. وی کشور ایران را در جامعه بلغارستان بسیار شناخته شده دانست و از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ایفاگر نقش عمده در این رابطه قدردانی و همچنین فعالیتهای فرهنگی سفارت بلغارستان و همکاری آن سفارت با مراکز فرهنگی ایران در تمیعق روابط فرهنگی و سیاسی دوکشور  مطالبی را بیان کرد.

    سخنران مهمان این رویداد فرهنگی محمد علی کیانی رایزن فرهنگی ایران بود. وی، از همه دست اندرکاران و برگزار کنندگان این نمایشگاه به‌ویژه سفارت بلغارستان در تهران، وزارت امور خارجه بلغارستان و شهرداری وارنا و همچنین از موسسات فرهنگی همانند موزه صلح و حدیث اندیشه تشکر کرد و کودکان امروز را پدران و مادران فردا خواند. وی خلاقییت هنری و روحیه ابداع‌گری و زیبایی سازی این کودکان را ضمانتی برای فردای جامعه خواند و هنر را پنجره‌ای به زیبایی هستی عنوان کرد. 

    رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان، افق‌های روشن آینده را در پناه توانمندی هنری و اخلاقی این کودکان ترسیم یافته دانست و  از پدران و مادران آنها تشکر کرد. در پایان از سوی معاون شهردار وارنا لوح تقدیری به کودکان بلغاری اهدا گردید و از آنها تقدیر و تشکر شد و نیز از سوی رایزن فرهنگی هدایای از قبیل کتاب و صنایع دستی به مسولین فرهنگی شهر وارنا به رسم یادبود اعطا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت