درمرکز نگارخانه نظامی گنجوی ؛

برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه های ایران

عصر نمایشگاه-هنرعکاسی بصورت مستقیم وغیرمستقیم با نمایش مفاهیم زیبایی شناختی و معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری جوامع مختلف، می تواند ضمن ایجاد فرصتی مناسب برای مطالعه جوامع گوناگون از لحاظ مردم شناسی و جامعه شناسی، جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری این جوامع را معرفی کرده ودر نهایت نقش موثری در جذب گردشگر و رونق این صنعت اقتصادی داشته باشد.

برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه های ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میزان، امین پیرمحمدزاده، دبیر مسابقه عکس جاذبه های ایران با بیان اینکه پس ازبرگزیده شدن  9 اثر برتر از بین آثار ارسال شده در این مسابقه که در بهمن ماه امسال ازسوی آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 13 تهران، با محورهای عکاسی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ایران برگزارشد؛ این مرکز اقدام به برپایی نمایشگاهی درراستای نمایش آثاربرگزیده و ارسال شده به این مسابقه، با محوریت رونمایی از کتاب رخساره های ایران باهدف تاکید بر نقش بسزایی  که هنر عکاسی میتواند در توسعه پایدار صنعت گردشگری داشته باشد، نموده است.

    افتتاحیه نمایشگاه عکس جاذبه های ایران در راس ساعت 14 روز 16 اسفندماه 95 با حضور ارزشمند جناب آقای دکتر سلطانی فر رئیس محترم موسسه فرهنگ وهنر دانشگاه جامع علمی کاربردی وهیئت همراه وسرکارخانم دکتر صفاپو رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکزفرهنگ وهنر13 درمرکز نگارخانه نظامی گنجوی برگزار و تا ساعت 18 نیز آثار در محضر دید بازدیدکنندگان قرارگرفت.

    امین پیرمحمدزاده درراستای لزوم برگزاری مسابقه عکس، برپایی نمایشگاه و چاپ کتاب رخساره های ایران خاطرنشان کرد:علم گردشگری معتقد است که رابطه مستقیمی بین عکاسی و گردشگری وجود دارد و درواقع عکاسی، پنجره‌ای است به‌سوی واقعیت‌های دنیای امروز و عکاسان، قابلیت ثبت کردن زمان و مکان را با استفاده از عکاسی دارا می‌باشند. همچنین تصاویر گردشی درواقع یک فاکتور ضروری و مهم هستند و تأثیر مستقیمی بر روی انتخاب مقصد گردشگری توسط گردشگران بین‌المللی دارد. آنچه می‌توان از یک تصویر گرفته‌ شده توسط عکاسان گردشگر فهمید، درواقع نوع درک بیننده از مکان و نوع رفتار اون نسبت به موقعیت زمانی و مکانی است.

    وی ادامه داد: هنرعکاسی بصورت مستقیم وغیرمستقیم با نمایش مفاهیم زیبایی شناختی و معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری جوامع مختلف، می تواند ضمن ایجاد فرصتی مناسب  برای مطالعه جوامع گوناگون از لحاظ مردم شناسی و جامعه شناسی، جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری این جوامع را معرفی کرده ودر نهایت نقش موثری در جذب گردشگر و رونق این صنعت اقتصادی داشته باشد.

    ودرنهایت خاطر نشان شد؛ مجموعه کتاب رخساره های ایران، توسط انتشارات زبانسرا در نمایشگاه کتاب سال جاری عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت