نمایشگاه بین المللی طلا و صنایع وابسته (۹)

لزوم بازنگری در تخصیص مالیات ارزش افزوده به شمش طلا

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

عصر نمایشگاه : نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس مقررات فعلی مالیات بر ارزش افزوده به شمش طلا نیز تعلق می گیرد که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و با بررسی دقیق ارزیابی صحیحی از آن داشته باشیم .

لزوم بازنگری در تخصیص مالیات ارزش افزوده به شمش طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ،  در بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقر،جواهر ،ساعت و صنایع وابسته در گفت و گو با خبرنگار مااظهار کرد: توفیقی بود امروز از نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر و سنگهای قیمتی بازدید کنم و به اعتقاد بنده این نمایشگاه در واقع نمایش توانمندی های علمی این کشور و ظرفیت بالای کارآفرینان ایرانی در ساخت انواع زیورآلات ،طلا،جواهر و سنگ های قیمتی است و نشاند دهنده  هنر و سلیقه کارآفرینان ایرانی است  و به همین دلیل باید توجه ویژه ای به این صنعت داشته باشیم .

    وی افزود:  به دلیل بازار مصرفی بالای طلا و جواهر که پنجمین کشور مصرف کننده در این صنعت هستیم  شایسته است به صنعت طلا،  جواهر وسنگ های قیمتی  توجه داشته باشیم و پاسخگوی این بازار باشیم.

    وی در عین حال بیان کرد: صنعت طلا و جواهر یکی از صنایع مهم محسوب می شود  که نیازمند نیروی انسانی بالایی بوده  و سرمایه گذاری بالایی را نیز می طلبد و طبیعی است که اشتغال زایی خوبی  نیز به همراه دارد.

    ابوترابی  افزود: در این صنعت در یک کارگاه کوچک  نیز می توان اشتغال زایی برای  150تا 200نفر را ایجاد کرد بنابراین باید بیش از گذشته صنعت طلا و جواهر  مورد توجه قرار گیرد.

    نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  در عین حال بیان کرد:در این صنعت با افق های پیش رو فاصله زیادی  داریم و باید با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت نیز ارتباط نزدیکی را داشت و  با توجه به اینکه دوستان ما در اتحادیه مشکلات فراوانی را دارند بهتر است طرح موضوع کرده و از طرفی  راهکار مناسب را نیزبرای مباحث مطرح شده خود  ارایه دهند .

    ابوترابی ادامه داد: ما نیز در  مجلس شورای اسلامی می توانیم  برای پیشرفت این راهکارها قدم برداشته و با مسوولان اجرایی گفت و گوی جدی داشته باشیم و برای ایجاد فعالیت تولیدی مناسب برای صنعت طلا و جواهر گام برداریم.
    وی همچنین با طرح این پرسش که آیا کشورهای دیگری که در زمینه طلا و جواهربازارهای ایران را در اختیار گرفتند به شمش طلا ی  خریداری شده آن ها نیز  مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گیرد ؟ گفت: اگر بنا باشد کشورهایی که به ایران طلا صادر می کنند با فضای کسب و کار بهتری در این عرصه ورود کنند طبیعتا زمینه رقابت ما کاهش می یابد و به نظر من این موضوع از حوزه هایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و شایسته است که توجه بیشتری به ان شود .
    وی افزود: انشالله تصمیمات منطقی برای سرمایه گذاری در این حوزه  گرفته شده  و  با ایجاد  بازار قابل قبول و در نتیجه ایجاد اشتغال زایی  بالا بتوانیم  در این صنعت به خوبی حرکت کنیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت