در آستانه نوروز ۹۵ ؛

برپایی نمایشگاه عرضه آبزیان مازندران گامی در جهت ارتقا فرهنگ مصرف غذای سالم

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عرضه و طبخ آبزیان مازندران در حالی در آستانه نوروز ۹۵ در ساری برپا شد تا گامی در جهت ارتقا فرهنگ مصرف غذای سالم حاوی پروتئین باشد.

برپایی نمایشگاه عرضه آبزیان مازندران گامی در جهت ارتقا فرهنگ مصرف غذای سالم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، یکی ازمنابع غنی پروتئینی سرشار از امگا 3، فسفر مصرفی حاصل از پخت آبزیان است.ماهی‌ها و آبزیان آب‌های شورمقادیر زیادی ید را در خود ذخیره می‌کنند و همین ذخیره با مصرف آبزیان به انسان می‌تواند در تامین سلامت تاثیر بگذارد.

    کارشناسان غذایی مصرف آبزیان را در رژیم‌های سالمندان و افراد مبتلا به چربی خون توصیه کرده و معتقد هستند مصرف ماهی خطر ابتلا به امراض قلبی را کاهش می‌دهد.

    نمایشگاه عرضه آبزیان در حالی در مجموعه پارک قائم ساری آغاز به کار کرد که در غرفه‌های متنوع و متعدد بانوان فعال آبزیان و انواع غذاهای دریایی را طبخ کردند و در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار دادند.

    مدیرکل شیلات مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری با اشاره به لزوم مصرف آبزیان در سبد خانوار خانواده‌ها اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان در خانه و در وعده‌های غذایی انجام شود.

    حسین علی خوش‌باور رستمی با بیان اینکه می‌توان با آموزش پخت غذاهای متنوع دریایی منوی جدیدی را در برابر سفره خانواده ایجاد کرد، افزود: این نمایشگاه تا 21 اسفند در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار دارد.

    وی تصریح کرد: در غرفه‌های مختلف انواع پیتزا ماهی، سوپ ماهی، برنج و ماهی پخت و عرضه شد.

    فاطمه یکی از غرفه‌داران شرکت کننده در این نمایشگاه بوده و با اشاره به پخت غذاهای متنوع گفت: در غرفه خود بیش از چهار مدل انواع ماهی دودی و دیگر غذاهای آبزی را در معرض نمایش قرار داده است.

    مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به مصرف خوراک دریایی در سفره خانواده ایرانی گفت: نمایشگاه آبزیان فرصتی برای عرضه و آموزش انواع خوراک آبزی را فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت