رئیس اتاق اصناف ایران :

برپایی نمایشگاه بهاره در ۲۰۷ شهر

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق اصناف ایران براساس گزارش های دریافتی وضعیت بازار شب عید را به طور نسبی خوب توصیف کرد و گفت: مردم همچون سال های گذشته خرید می کنند.

برپایی نمایشگاه بهاره در ۲۰۷ شهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، «علی فاضلی» گفت: از نظر تامین کالای شب عید هیچ مشکلی نداریم و در خصوص ستاد تنظیم بازار نیز تا جایی که در شرح وظایف ماست ، تقریبا بازار باثباتی داریم و در برخی کالاها افزایش قیمت نداشتیم.
    وی توضیح داد: اتاق اصناف واسطه بین دولت و مصرف کننده است و در تولید و قیمت گذاری نقش ندارد و تنها در بحث کنترل و نظارت در سطح خرده فروشی مسئول است که در این زمینه نیز مشکلی نداریم.
    فاضلی افزود: برخی از کسبه از بازار شب عید راضی هستند و برخی هم می گویند قدرت خرید مردم کاهش یافته و خرید مردم کم شده است، اما به نظر من مردم به این سمت حرکت می کنند که خرید و مصرف را در فصول مختلف مدیریت کرده و اصراف و تبذیر را کم رنگ کنند.
    وی از رسانه ها برای تبلیغ خرید کالای ایرانی تشکر کرد و گفت: تبلیغات رسانه ها باعث شده است نگاه خوبی بین مردم به وجود بیاید و گرایش برای خرید کالای ایرانی بیشتر شود. از طرفی تولیدکنندگان داخلی نیز به سمت برندسازی حرکت کردند و این حرکت خوبی است.
    رئیس اتاق اصناف ایران درباره نمایشگاه های بهاره، گفت: 207 شهر مبادرت به برپایی نمایشگاه در سطح کشور کرده اند و براساس دستورالعمل اتاق اصناف تنها کالای ایرانی باید در این نمایشگاه ها عرضه شود.
    فاضلی هدف از برپایی نمایشگاه های بهاره را کم کردن حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه ها تخفیف 15 تا 20 درصدی را شاهد بودیم و بر این اساس به طور نسبی استقبال مردم از این نمایشگاه ها قابل قبول بود.
    رئیس اتاق اصناف در این گفت و گو وقتی از فروش برخی اقلام خارجی در نمایشگاه بهاره مصلای تهران مطلع شد، بلافاصله به صورت تلفنی با بازرسان مستقر در این نمایشگاه تماس گرفت و در این باره سوال کرد و بازرسان تنها به چهار غرفه در این نمایشگاه که کالای خارجی عرضه می کردند، اشاره کردند که با آنها نیز برخورد شد.
    فاضلی در ادامه افزود: پنج تا 6 هزار نفر در سراسر کشور در این نمایشگاه ها شرکت می کنند و نمی توانیم ادعا کنیم تخلفی در این نمایشگاه ها اتفاق نمی افتد، اما اتاق اصناف تمام تلاش خود را می کند تا جایی که به این اتاق مربوط می شود مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد.
    وی درباره کیفیت کالاهایی که در نمایشگاه های بهاره عرضه می شود، نیز گفت: این درست نیست که بگوییم کالاهایی که در نمایشگاه های بهاره عرضه می شوند قدیمی و بی کیفیت هستند.
    رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ما در کشور با معضل انباشت تولیدات داخلی مواجه هستیم. تولیدکننده کالا را به بنکدار می فروشد و بنکدار نیز در زمان های معین آن را عرضه می کند. این روند در بازار برقرار است و تصمیم با بنکدار است که کالا را در چه زمانی به بازار عرضه کند و ممکن است کالایی که در ماه های گذشته تولید شده در نمایشگاه های بهاره عرضه شود.
    فاضلی درباره افزایش قیمت کالاها، تاکید کرد: امسال نسبت به سال گذشته در برخی کالاها افزایش قیمت داشتیم و برخی کالاها نیز بدون تغییر بودند.
    وی با تاکید بر این که آجیل هیچ افزایش قیمت نداشته است ، گفت: من به طور یقین افزایش قیمت آجیل را رد می کنم چرا که آجیل از کالاهایی بوده که افزایش قیمت نداشته و حتی در برخی موارد نسبت به سال گذشته 10 درصد ارزان تر است.
    فاضلی تصریح کرد: برای نمونه تخمه ژاپنی که سال گذشته هر کیلو 450 هزار ریال(45 هزار تومان) بود، امسال 250 هزار ریال( 25 هزار تومان) عرضه شد.
     نمایشگاه‌های بهاره از 11 اسفند تا 22 اسفند در پنج نقطه تهران از جمله پارک ارم، حکیمیه تهران‌پارس، خاوران، مصلای امام خمینی و بوستان ولایت برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت