فاصله کیفیت با قیمت‌ها در نمایشگاه بهاره ایلام

عصر نمایشگاه- برخی مواقع سال مانند اواخر شهریور و اسفند نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره در استان‌ها و شهرهای مختلف برپا می‌شوند که هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها کمک به مردم است که بتوانند با قیمتی مناسب‌تر خرید کنند، اما خرید با قیمتی پایین‌تر به چه قیمتی؟

فاصله کیفیت با قیمت‌ها در نمایشگاه بهاره ایلام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، برخی مواقع سال مانند اواخر شهریور و اسفند نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره در استان‌ها و شهرهای مختلف برپا می‌شوند که هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها کمک به مردم است که بتوانند با قیمتی مناسب‌تر خرید کنند، اما خرید با قیمتی پایین‌تر به چه قیمتی؟

    چرخی در نمایشگاه می‌زنیم از دور همه چیز رنگی است و بوی عید در نمایشگاه پیچیده است اما عیدی که با جیب‌های خالی مردم همراه است.

    در این نمایشگاه هم فروشنده‌ها ناراضی هستند و هم خریداران، مردمی که برای بازدید به نمایشگاه آمده‌اند بیشتر دست خالی یا با مقادیر بسیار کم خرید به منازل خود بر می‌گردند چرا نمایشگاه نتوانسته است نیازهای مردم را برطرف کند.

    نمایشگاه بهاره ایلام از 11 اسفند افتتاح شده است و تا فردا نیز در محل پارک چغاسبز دائر است اما تا کنون با اقبال مواجه نشده است و به محلی برای تفریح و گردش مردم تبدیل شده است.

    به سراغ یکی از فروشنده‌های این نمایشگاه می‌رویم نامش محسن است و می‌گوید که از شهری دیگر به ایلام آمده است تا بتواند در نمایشگاه بهاره کاسبی خوبی داشته باشد.

    وی اظهار داشت: چند روز است که در نمایشگاه هستیم، روزهای اول برایمان شیفت صبح و بعدازظهر را در نظر گرفته بودند اما متاسفانه کسی در شیفت صبح برای خرید به نمایشگاه نمی‌آمد.

    این فروشنده جوان افزود: شیفت صبح از ساعت 9 تا 12 بود که به دلیل استقبال نکردن مردم این شیفت تعطیل شد و ما پس از آن از ساعت 14 تا 23 در نمایشگاه هستیم، شب‌ها نمایشگاه تا حدودی شلوغ می‌شود اما کسی خرید نمی‌کند و بیشتر مردم دست خالی بر می‌گردند.

    وی گفت: من فکر می‌کنم که مردم برای گردش به نمایشگاه می‌آیند.

    سبحان فروشنده دیگری است که وی نیز از شهر دیگری به نمایشگاه بهاره ایلام آمده است و غرفه‌ای را در نمایشگاه در اختیار گرفته است وی از تصمیم خود پشیمان است و می‌گوید: چون شنیده بودم که سال‌های قبل استقبال خوبی از نمایشگاه شده بود امسال به نمایشگاه ایلام آمدم اما پشیمان هستم و سال دیگر را در شهر خودم می‌مانم.

    در بین مردم به سراغ خانمی جوان می‌روم که دست کودکی را در دست دارد با وی هم کلام که می‌شوم متوجه می‌شوم که به خاطر کودکش به  نمایشگاه آمده است.

    وی اظهار داشت: من بچه کوچک دارم با شوهرم به نمایشگاه آمده‌ایم که برای فرزندم خرید کنیم، قیمت‌های نمایشگاه نسبت به شهر بهتر است اما کیفیت ندارند، ولی مجبور هستیم چرا که بچه‌ها بهانه می‌گیرند و خرید عید می‌خواهند.

    فروشنده خانمی توجه مرا جلب می‌کند، می‌خواهد نسبت به بقیه اجناس خود را در نمایشگاه ارزان‌تر بفروشد، خود را طاهره معرفی می‌کند و می‌گوید: به خاطر اینکه در نمایشگاه اجناسم فروش برود مجبور زیر قیمت نمایشگاه اجناس را رد کنم چرا که آخر سال است و من به پول اجناسم نیاز دارم.

    وی افزود: ما به عنوان فروشنده درک می‌کنیم که مردم قدرت خرید ندارند اما تکلیف ما چیست؟

    آن‌گونه که پیداست لازم است مسئولان چاره اندیشی کرده و فکری به حال سفره‌ها و جیب‌های خالی مردمی بکنند که می‌خواهند شرمنده فرزندان خود نباشند.

    بهتر است به جای برپایی نمایشگاه‌های بهاره که بیشتر از اجناس بی کیفیت و ته انباری پر می‌شود، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم برپا شود که هم از تولید داخلی حمایت شود و اینکه بخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت