نمایشگاه دائمی آثار هنری؛

بازدید ۲هزارو پانصد دانش‌آموز تهرانی از نمایشگاه دائمی آثار هنری «نگار مکتب‌خانه»

عصر نمایشگاه- در پی اعلام فراخوان‌گالری­ گردی کتابشهر همزمان با دهه فجر، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تهرانی از نمایشگاه دائمی آثار هنری «نگار مکتب‌خانه» بازدید کردند.

بازدید ۲هزارو پانصد دانش‌آموز تهرانی از نمایشگاه دائمی آثار هنری «نگار مکتب‌خانه»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، از ابتدای دهه فجر تا به امروز بیش از 2 هزار و 500 دانش آموزان تهرانی از مدارس مختلف تهران، بیش از صدها قاری قرآن و طلاب حوزه­‌های علمیه و همچنین هزار تاکسیران تهرانی به همراه اعضای خانواده به کمپین گالری‌گردی در «نگار مکتب‌خانه» پیوستند.

    کتابشهر ایران در روزها و ماه‌­های آتی نیز ضمن دعوت از سایر مدارس تهران که تاکنون موفق به بازدید از این نمایشگاه نشده‌­اند، آمادگی خود را برای پذیرایی از دانش‌­آموزان، برپایی ورک‌شاپ نقاشی، نقاشی‌خط و خوشنویسی و معرفی آثار شاخص هنری ایران اعلام می‌کند.

    کتابشهر ایران همزمان با جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر و جشن‌های دهه فجر، با تشکیل «کمپین گالری‌گردی» از شهروندان و دانش آموزان تهرانی دعوت کرد تا به این کمپین بپیوندند. نمایشگاه دائمی آثار هنری نگار مکتب‌خانه، به مثابه مدرسه تجسمی در پی آشتی میان شهروندان و آثار هنری فاخر ایرانی از بدو ورود به مدرسه است.

    گفتنی است ،این نمایشگاه با عنوان ابداعی «نگار مکتب‌خانه» (schoollery) ویژه دانش آموزان تهرانی است که چندی پیش به همت کتابشهر ایران و مجتمع سرچشمه افتتاح شده است.

    در نمایشگاه «نگار مکتب‌خانه» بیش از 110 اثر از 24 هنرمند مشهور و صاحب‌نام کشور همچون نصرالله افجه‌ای، جلیل رسولی، محمدعلی ترقی‌جاه، احمد وثوق احمدی، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده رودی، شمس الدین غازی، عطاالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمد سعید نقاشیان به نمایش درآمده است و قرار است هر ماه آثار هنری جدیدی جایگزین تابلوهای قبلی شوند.

    کتابشهر ایران بیش از یک هزار اثر نفیس هنری از هنرمندان مختلف کشور خریداری کرده است که هر یک از این آثار نماینده شاخصی از تکنیک­‌ها، سبک­‌ها، رنگ‌ها و خطوط مختلف ایرانی اسلامی در سه حوزه نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط هستند که بخشی از آن‌ها تداعی کننده سبک­‌ها و تکنیک­‌ها، خط­‌ها و رنگ­‌های فراموش شده ایرانی است.

    نمایشگاه نگار مکتب­‌خانه، همه روزه (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 8 تا 18 به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی‌پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقمندان و دانش آموزان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت