مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان ۱۲ آذرماه افتتاح می‎شود

عصر نمایشگاه:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان در ۱۲ آذرماه به مدت ۶ روز خبر داد.

نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان ۱۲ آذرماه افتتاح می‎شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از فارس، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت، ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع کتاب، کتابخوانی و عرضه کتاب، مسئله برگزاری نمایشگاه کتاب جایگاه خاص و ویژه‎ای دارد.

    وی افزود: اگر چه براساس آمارهای داده شده سرانه مطالعه از دو دقیقه تا 76 دقیقه اعلام شده اما حتی اگر میزان سرانه حداکثری را نیز برای کشور در نظر بگیریم این میزان نیز در شان جامعه ایرانی و اسلامی نیست.

    فضیلت تصریح کرد: در جامعه‎ای که دینش با قسم به قلم آغاز شده و با اعجاز کتاب جاودان مانده است باید به کتاب و کتابخوانی اهمیت بیشتری داده شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: انتظار می‎رود که مردم ما نسبت به دیگر کشورها که ادیان مختلفی دارند انس و ارتباط بیشتری با کتاب داشته باشند.

    وی نمایشگاه کتاب را فرصتی برای آشتی مردم با کتاب دانست و گفت: اگر چه با شکل برگزاری این نمایشگاه که آن هم تامین منابع از طرف دولت است، مخالف هستم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: تامین منابع نمایشگاه کتاب از طرف دولت با سیاست همه دولت های نظام جمهوری اسلامی ایران مغایرت داشته اما از آنجایی که سال‎های متوالی این کار انجام شده، یک تکلیف و مطالبه عمومی است که فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خود را مکلف به اجرا می‎داند.

    وی اضافه کرد: اگر این نمایشگاه با کاهش تصدی‎گری دولت انجام شود سازگارتر خواهد بود.

    فضیلت در ادامه بیان داشت: در نمایشگاه سال جاری 500 ناشر در 260 غرفه آثار خود را که شامل مباحث عمومی، دانشگاهی، حقوقی، کودک و نوجوان، اهل سنت، پزشکی، کمک آموزشی، هنر، زبان، کشاورزی و دیگر موارد است را در معرض دید علاقمندان برای فروش قرار می‎دهند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در مجموع 52 هزار عنوان کتاب در مدت شش روز در نمایشگاه کتاب عرضه می‎شود.

    وی با اشاره به چگونگی برگزاری این نمایشگاه تاکید کرد: افتتاحیه نمایشگاه در ساعت 14 روز 12 آذر ماه با حضور معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار گلستان و دیگر مسئولان استانی در محل نمایشگاه بین‎المللی گلستان برگزار خواهد شد.

    فضیلت گفت: در کنار این نمایشگاه 12 برنامه محتوای و جانبی نیز در نظر گرفته شده که می‎توان به کارگاه آموزشی، نقد کتاب، روش صحیح مطالعه، بررسی آسیب‎های شبکه‎های اجتماعی، روان‎شناسی خانه و خانواده، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ایجاد ایستگاه‎های قصه‎گویی و نقاشی برای کودکان و نوجوانان توسط مربیان کانون پرورش فکری را از دیگر برنامه‎های نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان عنوان کرد.

    وی ابراز داشت: اگر چه موضوعات کارگاه‎ها به عنوان برنامه جانبی نمایشگاه در نظر گرفته شده اما به نوعی می‎تواند در این نمایشگاه از اهداف اصلی باشد چرا که با هضم درست مباحث ارائه شده در روند فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیر فراوان خواهد داشت.

    فضیلت با بیان اینکه حضور کودکان را باید جدی‎تر از همیشه تلقی کنیم، یادآور شد: آشتی با کتاب باید از مرحله کودکی آغاز شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به تخفیف‎های نمایشگاه کتاب نیز اشاره کرد و گفت: تخفیف لحاظ شده برای خریداران نیز 30 درصد است که 10 درصد را ناشران و 20 درصد یارانه دولت خواهد بود که با خریدن بن امکان آن مقدور می‎شود.

    وی میزان خرید بن را براساس مدرک تحصیلی عنوان کرد و گفت: به افراد عادی و دیپلم 30 هزار تومان، کاردانی و کارشناسی 50 هزار تومان، کارشناسی ارشد 80 هزار تومان و دکتری 100 هزار تومان بن فروخته می‎شود.

    وی افزود: برای خرید بن داشتن کارت ملی الزامی است اما مدرک تحصیلی افراد براساس خوداظهاری تایید می‎شود.

    فضیلت با بیان اینکه در مجموع 450 میلیون تومان بن یارانه برای نمایشگاه کتاب قرار داده‎ایم، خاطرنشان کرد: برای تهیه بن از طریق مراجعه به غرفه‎های بانک مستقر در نمایشگاه می‎توان اقدام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت