ورود ایران به بازارهای تازه نفس گردشگری در نمایشگاه گردشگری آلمان

عصر نمایشگاه- ۱۰ کاندیدای برتر نمایشگاه ITB ۲۰۱۷ که از میان ۱۰ هزار غرفه‌دار انتخاب شده‌اند، مقاصدی چون شارجه، ابوظبی، دبی، رأس الخیمه و ... بوده‌اند که ایران در جایگاه دهم برگزیده‌های امسال ایستاده است.

ورود ایران به بازارهای تازه نفس گردشگری در نمایشگاه گردشگری آلمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، در طراحی سالن اختصاصی ایران از معماری ایران باستان، دوران اسلامی و طبیعت کشورمان بهره گرفته شده که در پنج روز برپایی میزبانی و پذیرایی ایرانی نیز در آن به رخ کشیده شده و با استقبال متخصصان گردشگری و متقاضیان سفر به ایران نیز مواجه شده است.

    امسال علاوه‌بر 32 آژانس گردشگری، شهرداری تبریز برای معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای تبلیغ و توسعه گردشگری ریلی، برای نخستین‌بار حضور داشته‌اند.

    نمایشگاه گردشگری آلمان امسال 180 هزار بازدیدکننده داشته که بنابر اظهارات نمایندگان ایرانیِ حاضر در ITB، بازارهای تازه نفسی وارد تعاملات گردشگری با کشورمان شده‌اند.

    علی ماجدی ـ  سفیر ایران در آلمان ـ نیز که سال گذشته حاضر نشد از غرفه ایران که با بی‌نظمی‌هایی در آماده‌سازی همراه بود بازدید کنند، امسال در دیدار از آن برای همکاری و حمایت از صنعت گردشگری و فعالان آن در ایران اعلام آمادگی کرد.

    این نمایشگاه که امروز (یکشنبه) آخرین روز برپایی خود را پشت سر می‌گذارد، در این دوره با نگرانی‌هایی تحت تاثیر سیاست‌های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحدید ویزا همراه بوده، چرا که بسیاری از فعالان این صنعت معتقدند؛ تصمیم آمریکا و عمل مقابل به مثل اتحادیه اروپا در کنار خروج انگلیس از این اتحادیه و حوزه شینگن، باعث کاهش سفر در سال‌های آینده خواهد شد، با این حال رایزنی‌های گسترده‌ای که در بورس گردشگری آلمان رخ داد، اندکی از این نگرانی‌ها کاست.

    بسیاری از شرکت‌کنندگان ایرانی در نمایشگاه برلین از تمایل برخی کشورهای اروپایی که در سال‌های تحریم، سطح روابط‌شان با ایران کمرنگ شده بود، خبر داده‌اند. رییس جامعه تورگردانان ایران نیز حضور امسال ایران را برخلاف سال گذشته که با حواشی همراه بود، مثبت ارزیابی کرده و انتخاب ایران به عنوان یکی از 10 غرفه برتر این نمایشگاه را مصداقی بر این حضور پررنگ و موفق دانسته است.

    نمایشگاه گردشگری آلمان که به بورس گردشگری معروف است، از هشتم تا 12 مارچ برابر با 18 تا 22 اسفندماه در برلین برپا بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت