قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی :

ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ در نمایشگاه قرآن مدنظر قرار گیرد

عصر نمایشگاه- قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از تمام نهادهای مرتبط با امر برگزاری نمایشگاه قرآن درخواست داریم تا با توجه به فراهم شدن موقعیت مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، ظرفیت نمایشگاه قرآن را در نظر بگیرند و بر اساس این رویداد، طرح‌ها و برنامه‌های خود را به اجرا درآورند.

ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ در نمایشگاه قرآن مدنظر قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، آخرین جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خراسان رضوی، صبح امروز، 24 اسفندماه، با موضوع طرح برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه به بیان نظرات خود پرداختند.
    در بخشی از این جلسه، ناصر نبی‌زاده، قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های قرآنی در استان است و با توجه به این موضوع که قرآن از جمله موارد مورد وفاق مسلمانان است، باید به آن توجه خاصی داشته باشیم.

    ظرفیت مشهد 2017 در نمایشگاه قرآن مورد نظر باشد

    وی ادامه داد: ما از تمام نهادهای مرتبط با امر برگزاری نمایشگاه قرآن درخواست داریم تا با توجه به فراهم شدن موقعیت مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، ظرفیت نمایشگاه قرآن را در نظر بگیرند و بر اساس این رویداد، طرح‌ها و برنامه‌های خود را به اجرا درآورند که در این راستا ما آماده همکاری در تحقق هرچه بهتر این موضوع را با سایر نهادها داریم.

    حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن‌ و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز به ارائه طرح کلی و اهداف مدنظر برای برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد در سال 96  پرداخت و بیان کرد: علاوه بر بخش ویژه مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، سایر بخش‌های نمایشگاه قرآن مشهد با همین رویکرد طراحی شده است.

    13خردادماه 96، زمان پیشنهادی جهت برگزاری نمایشگاه قرآن

    وی ادامه داد: در طرح کلی و اولیه نمایشگاه دوازدهم، 31 کمیته که وظیفه اجرای برنامه‌ها در 24 بخش موجود در نمایشگاه را دارند، تعریف شده و تاریخ برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد 13 تا 20 خردادماه سال آینده، پیشنهاد می‌شود.
    در ادامه این جلسه نیز حمید صمدی، سرپرست اداره تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به تشریح طرح ارائه‌شده از سوی دبیرخانه برگزاری نمایشگاه پرداخت و گفت: این طرح با عنوان «جشن رمضان» از 8 تا 15 ماه مبارک رمضان ارائه می‌شود و سیاست‌های کلی تعریف‌شده در این طرح بر مبنای ظرفیت‌های قرآنی مشهد و جهت تبلیغ، ترویج و آموزش هرچه بهتر فعالیت‌های قرآنی تصمیم‌گیری شده است.
    صمدی در توضیح بخشی از شرح وظایف نهادهای مجری برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد ابراز کرد: با توجه به متن منشور شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محول شدن بخش پژوهشی به وزارت علوم، کار در بخش پژوهشی نمایشگاه قرآن به دانشگاه فردوسی مشهد اختصاص یافته تا آثار پژوهشی و اطلاع‌رسانی و جذب نهادهای مربوط به موضوع پژوهش‌های قرآنی را در نظر داشته باشد.
    پیشنهادات ارائه شده به جهاد دانشگاهی برای حضور در نمایشگاه قرآن
    وی در ادامه ارائه گزارش خود بیان کرد: ارائه فعالیت‌های قرآنی، حضور خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نمایشگاه، مسئولیت بخش دانشگاهی و هماهنگی با دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه‌ها، ارائه فعالیت‌های دانشگاهی به مناسب برگزاری رویداد فرهنگی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به جهاد دانشگاهی خراسان رضوی سپرده خواهد شد و مانند سال گذشته کار ارزیابی و نظرسنجی فعالیت‌های قرآنی نمایشگاه قرآن مشهد به مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(اسیپا) پیشنهاد می‌شود.
    در دیگر بخش از برگزاری کارگروه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی اعضای حاضر به ارائه نظرات خود پرداختند و انتقادات و پیشنهادات خود را برای تصمیم‌گیری در طرح نهایی برگزاری نمایشگاه قرآن سال 96 ارائه کردند.
    طرح برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد در سال 96

    ناهماهنگی در تقسیم‌ غرفه‌های نمایشگاه قرآن سال گذشته

    امید حسینی‌نژاد، نماینده دانشگاه فردوسی در این جلسه با اشاره به بی‌نظمی انجام شده در تقسیم‌بندی غرفه‌های نمایشگاه قرآن سال گذشته بین دستگاه‌های مجری طرح عنوان کرد: هزینه‌های زیادی جهت طراحی و برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه در غرفه دانشگاه فردوسی انجام شده بود اما با یک ناهماهنگی و تغییر مکان غرفه، تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده از بین رفت که امیدواریم امسال با هماهنگی سریع‌تر و بهتری شاهد برگزاری نمایشگاه باشیم.
    مهدی رمضانی، نماینده اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و جعفر حسینی، نماینده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی نیز بر موضوعی شدن نمایشگاه قرآن در سال‌های آینده تأکید کردند و این امر را در بهبود کارایی نمایشگاه و دسترسی مخاطب به مقصود مورد نظر مطلوب توصیف کردند.

    موضوعی شدن نمایشگاه قرآن و واقعیت‌های پیش‌رو

    حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب، دبیر اجرایی نمایشگاه قرآن مشهد نیز موضوعی شدن فعالیت‌های قرآنی نمایشگاه قرآن را مستلزم کار کارشناسانه دانست و گفت: این مسئله تا اجرا شدن فاصله زیادی دارد و نهادها برای حضور بخش‌‌های مختلف زیرمجموعه خود در کارگروه‌های تخصصی مخالفت می‌کنند و اجرای نمایشگاه در ساختار اداری خود را بهتر می‌پسندند و این مسئله کار‌ تخصصی شدن نمایشگاه قرآن را دشوار می‌کند.
    در پایان این جلسه از اعضای عضو کارگروه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان و همچنین نهادهای مربوط به امر برگزاری نمایشگاه قرآن از جمله مسئولان نمایشگاه دائمی بین‌المللی مشهد خواسته شد تا نظرات خود را به دبیرخانه نمایشگاه ارائه دهند تا کار اجرای نمایشگاه با هماهنگی بیشتری انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت