استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

تبریز میزبان اجلاس شهرداران جهانی صنایع دستی و نمایشگاه فرش دستباف

عصر نمایشگاه- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۵ تیرماه سال آینده اجلاس شهرداران جهانی صنایع دستی و نمایشگاه فرش دستباف در تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان اجلاس شهرداران جهانی صنایع دستی و نمایشگاه فرش دستباف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد حمایت از صنعت فرش استان اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های تولیدی فرش دستباف است و باید بی‌توجهی سنوات قبل نسبت به هنر و صنایع دستی فرش را جبران کنیم.

    وی با انتقاد از گرایش برخی از افراد در گذشته به بافت ماشینی فرش و تضعیف هنر صنعت فرش دستباف گفت: هر قدر بتوانیم اقلام طبیعی را وارد زندگی مردم کنیم به سلامت افراد کمک کرده‌ایم و این اقدام گامی برای توسعه اقتصادی جامعه است.

    جبارزاده با بیان اینکه هر قالی فرشی که صادر می‌شود پیامی هنری است، افزود: طرح، نقشه و رنگی که قالی آذربایجان دارد پیام آور صلح و دوستی و محبت است که از ایران اسلامی به کشورهای مقصد و بازارهای جهانی صادر می‌شود.

    استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: حمایت از فرش دستباف جزو وظایف و تکالیف مهم و مستمر ما است و خوشحالیم از اینکه از بدو ورود به استان یکی از اهداف و شعارهای خود را حمایت تمام و کمال از هنر صنعت فرش قرار دادیم.

    وی با بیان اینکه بازار فرش امسال تبریز بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است و رکود سال‌های گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم و کم کم به سمت رونق و تصرف بازارهای بین‌المللی نزدیک می‌شویم، افزود: تحقق توافق برجام یکی از موانع عمده صادرات فرش را که عدم توافقات مناسب با دنیای بین‌الملل بود، رفع کرد.

    این مسؤول یادآور شد: امروز مقدمات حضور قدرتمند در بازار جهانی فرش دستباف فراهم است و در سه سال گذشته اقداماتی که برای معرفی تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف صورت گرفته برابر با همه سال‌های گذشته است و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان افتخار بزرگی است.

    جبارزاده تصریح کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 نیز مکمل عنوان تبریز پایتخت فرش جهان بوده و حال نوبت بخش خصوصی است که وارد عرصه شده و از فرصت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را به عمل آورد.

    سال 96 سال رونق فرش/بخش قابل توجهی از فرش‌های موجود در بازار معیوب هستند

    استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: شعار ما برای سال 96 در زمینه فرش این است که سال جدید را سال رونق تولید فرش می‌دانیم و معتقدیم هر قدر تولید قدرتمندی داشته باشیم در زمینه صادرات نیز توفیقات بیشتری حاصل می‌کنیم.

    وی همچنین بر لزوم تامین سلیقه بازارهای جهانی در بافت فرش تاکید کرد و گفت: امروز مشتری تعیین می‌کند که ما چه فرشی را ببافیم و کارخانجاتی موفق هستند که در ابتدا سفارش گرفته و سپس به تولید می‌پردازند.

    این مسؤول با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فرش‌های موجود در بازار معیوب هستند و نیاز به دارکشی و اصلاح اشکالات بافنده دارند و انتظار می‌رود ایرادات فنی بافت فرش به دقت رفع شود، افزود: باید تلاش کنیم به هر ایرانی در هر استانی یک فرش بافت تبریز و استان بفروشیم و در خانه هر ایرانی اثری از هنرمندان صنایع دستی استان موجود باشد.

    جبارزاده 15 تیر سال جدید را روز برگزاری اجلاس شهرداران جهانی صنایع دستی و نمایشگاه فرش دستباف در تبریز اعلام کرد و گفت: باید این موضوع در تقویم نمایشگاهی استان لحاظ می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت