استقبال از گردشگری ایران در نمایشگاه مسکو

عصر نمایشگاه- گردشگری ایران در عرصه های مختلف طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تمدنی در نمایشگاه بین المللی گردشگری مسکو مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

استقبال از گردشگری ایران در نمایشگاه مسکو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، غرفه ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری مسکو که 1800 شرکت از 180 کشور در آن شرکت دارند، مورد توجه شهروندان روسی و همچنین دیگر نمایندگان کشورهای دیگر دارای غرفه گردشگری قرار گرفته است.
    غرفه جمهوری اسلامی که با نمادها و نشان های تمدنی و فرهنگی ایرانی-اسلامی آراسته شده، محل فعالیت چهار شرکت گردشگری و نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان است که با همکاری این سازمان در نمایشگاه بین المللی مسکو حضور یافته اند.
    کانون توجه بازدید کنندگان از غرفه ایران در نمایشگاه سه روزه مسکو، تصاویر و اطلاعات جاذبه های تاریخی و طبیعی گردشگری از جمله عرصه های کویری، زندگی های سنتی و همچنین بازارها است.
    لیلی صدری مجری غرفه ایران گفت: متفاوت بودن جاذبه های گردشگری ایران به ویژه از نظر ساختارهای فرهنگی و تاریخی و همچنین جلوه های ویژه زندگی اجتماعی ایرانیان با بسیاری از کشورهای دیگر، دلایل اصلی توجه به غرفه ایران است.
    صدری اظهار کرد: فرصت بسیاری برای اطلاع رسانی در باره جذابیت های گردشگری ایران در روسیه فراهم شد و با توجه به اینکه نمایشگاه بین المللی مسکو از بزرگ ترین همایش های شرکت های فعال این صنعت در جهان به شمار می رود، دستاوردهای خوبی داشتیم.
    وی همچنین اظهار کرد: با توجه به قرارداد نهایی شده برای امضا بین ایران و روسیه برای لغو روادید گردشگری گروهی پنج تا 50 نفر، افق توسعه همکاری ها در این عرصه روشن تر از گذشته خواهد شد و اکنون نیز استقبال شهروندان دو کشور برای سفرهای متقابل بیشتر شده است.
    صدری در پایان نیز به عقد تفاهم نامه با جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه و شهر سن پترزبورگ برای برگزاری کارگاههای مشترک آموزشی گردشگری اشاره کرد.
    این نمایشگاه روز سه شنبه با حضور شماری از مقام های فرهنگی و سیاسی روسیه و استان مسکو با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.
    واعظی هنگام بازدید از غرفه های ایرانی با تاکید بر لزوم هر چه فعال تر شدن روابط بین دو کشور، یکی از راهکارهای ارتقای مناسبات گردشگری را پشتیبانی کارآمد از شرکت های خصوصی فعال در این زمینه اعلام کرد.
    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه که در راس یک هیات برای توسعه اقتصادی روابط دو کشور و همچنین برنامه ریزی سفر اوایل فروردین ماه آینده حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو سفر کرده بود، مذاکرات پیش روی سران را برای گسترش مناسبات بسیار مهم خواند.
    واعظی همچنین یکی از ١۰ سند مهم و راهبردی را که برای امضا در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به مسکو در نظر گرفته شده است، مربوط به ارائه تسهیلات گردشگری و لغو روادید برای سفرهای گروهی اتباع دو کشور اعلام کرد.
    سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه نیز پیش بینی کرد که با برنامه ریزی و پیشرفت های صورت گرفته در آینده ای نزدیک دو کشور شاهد رشد چشمگیری در روابط از جمله تسهیل سفر برای اتباع دو کشور خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت