به بهانه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی در اصفهان؛

روشن کردن تکلیف محصولات بی کیفیت با برجام

عصر نمایشگاه- در فضای رقابت تجاری فشرده، کیفیت محصولات به هم نزدیک می شود و مشتریان بیشتر به سمت برندها سوق می یابند، بنابراین کارخانه ها و واحدهای تولیدی باید بتوانند ساختار خود را به صورت ویژه اصلاح کنند زیرا در شرایط پسابرجام، مشتریان در میان تنوع محصولات، حق انتخاب بهترین ها را دارند و به هر کالایی رضایت نخواهند داد.

روشن کردن تکلیف محصولات بی کیفیت با برجام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، اکنون که پس از سال ها مذاکره و رفت و آمد هیأت های سیاسی، نتایج مذاکرات هسته ای ایران مشخص شد و همه جا صحبت از گذار اقتصادی و پساتحریم در میان است، سیاست های توسعه کلان کشور و فعالیت های بین المللی، افق های روشنی در برابر بازار تولیدات داخلی قرار می دهد. 

    گفتنی است ، تعدیل روابط خارجی و سرمایه گذاری از سویی در منطقه به امنیت اقتصادی کشور کمک می کند و از سوی دیگر در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایعی که ایران توانایی های خود را در آن ها به اثبات رسانده، انتظارات زیادی به وجود می آورد. 

    همچنین تولید انواع لوازم خانگی اعم از برقی و غیر برقی نیز یکی از شاخه های صنعتی است که ایران طی چند دهه گذشته به تولید در این زمینه قدم گذاشته است اما این روزها فروشندگان لوازم خانگی از رکود و کسادی چندین ساله بازار می‌گویند و دلایل زیادی را برای این موضوع بر می‌شمارند که از آن جمله می‌توان به نوسانات نرخ ارز، کاهش واردات قطعات و مواد اولیه و متعاقب آن گرانی اجناس اشاره کرد.

    امید می رود با ورود شرکت ها و برندهای معتبر خارجی به کشور و اجرایی شدن برجام، اقدامی اصولی در زمینه برندسازی لوازم خانگی انجام شود چرا که در فضای رقابت تجاری فشرده، کیفیت محصولات به هم نزدیک می شود و مشتریان بیشتر به سمت برندها سوق می یابند؛ بنابراین کارخانه ها و واحدهای تولیدی باید بتوانند ساختار خود را به صورت ویژه اصلاح کنند زیرا در شرایط پسابرجام، مشتریان در میان تنوع محصولات، حق انتخاب بهترین ها را دارند و به هر کالایی رضایت نخواهند داد.

    ضعف نیروهای متخصص برای مدیریت برند و خلق و اجرای پروژه های برندینگ از دیگر دلایل به وجود نیامدن برندهای شاخص در عرصه لوازم خانگی است که با انرژی ایجاد شده در بخش اقتصادی و افزایش تولیدات با کیفیت و استانداردهای جهانی می توان به موفقیت در این حوزه دست یافت و حتی از این طریق بازار کشورهای منطقه را به دست گرفت.

    در این شرایط البته نباید اجازه سرمایه‌گذاری در صنایع دارای ارزش افزوده بالا را به شرکت های خارجی داد، به عنوان مثال باید به جای وراد عمل کردن شرکت های خارجی در کل یک محصول، سرمایه‌گذاران خارجی را در زمینه تولید قطعات محصولات تشویق کرد.

    بدون شک اگر محصولات داخلی از لحاظ کیفیت بهبود یابند و توانایی رقابت بیشتری با محصولات و برندهای معروف داشته باشند به طور قطع استقبال از این محصولات به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

    به گزارش شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان،در این راستا اصفهان و نمایندگان دیگر استان های کشور، از 5 اسفند به استقبال نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی در اصفهان می روند.

    در این رویداد شاهد نمایش توانمندی ها و تازه های تولیدکنندگان انواع لوازم خانگی صوتی و تصویری و لوازم برقی بزرگ خواهیم بود. از آن جا که نمایشگاه های تخصصی بهترین فرصت ارایه محصولات نو با طراحی های داخلی هستند، بازدیدکنندگان این نمایشگاه می توانند از نزدیک به بررسی و مقایسه تولیدات پرداخته و تولیدکنندگان نیز فرصت آگاه سازی مخاطبان متخصص و عموم مردم را خواهند داشت.

    شایان ذکر است ،شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان از عموم مردم و متخصصان این صنعت برای بازدید از این نمایشگاه که 5 تا 9 اسفند طی ساعت بازدید 15 تا 22 در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود، دعوت به عمل می آورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت