بازدید سفیر ایران در ترکیه از دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری در آنکارا

عصر نمایشگاه- محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه روز شنبه از دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری آنکارا بازدید کرده و در غرفه دایر شده کشورمان حضور یافت.

بازدید سفیر ایران در ترکیه از دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری در آنکارا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، وی در این بازدید مورد استقبال بیلگین آیگول رئیس شورای بازرگانان ایران و ترکیه در شورای روابط خارجی اقتصادی ترکیه و مدیر برگزاری این نمایشگاه قرار گرفت و از نزدیک با روند برگزاری این نمایشگاه آشنا شد.
    طاهریان فرد در طول بازدید از این نمایشگاه از غرفه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا بازدید و از دست اندرکاران برگزاری این غرفه و تلاش آنها در معرفی فرهنگ و تمدن ایران، از روند اقدامات صورت گرفته توسط رایزنی فرهنگی تقدیر کرد.
    وی در این بازدید با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی، استفاده از ظرفیت گردشگری را یکی از راههای گسترش تعاملات فرهنگی دانست و افزود: استفاده از این ظرفیت می تواند زمینه ساز توسعه روابط فرهنگی و گسترش همکاری های دو جانبه شود.
    طاهریان فرد معرفی جاذبه های فرهنگی ایران را یکی از اهداف حضور در این نمایشگاه برشمرد و افزود: تلاش های لازم برای توسعه صنعت گردشگری میان دو کشور باید افزایش یابد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی تحقق این مهم را دارد.
    حسن صفرخانی رایزن فرهنگی سفارت ایران در آنکارا نیز در جریان این بازدید با تشریح اقدامات صورت گرفته در برگزاری این نمایشگاه، انتشار و توزیع بیش از 2000 نسخه از خاطرات گردشگران ترکیه ای از ایران را یکی از اقدامات صورت گرفته در طول مدت برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: غرفه ایران تاثیر مهمی بر معرفی جاذبه های گردشگری ایران برای بازدیدکنندگان داشته است.
    صفرخانی افزود: توزیع کتاب و جزوات منتشر شده در خصوص معرفی چهره فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از اقدامات مهم غرفه ایران بودو و نمایش آثار فرهنگی و ابنیه های تاریخی جمهوری اسلامی ایران به همراه نمایش آثار هنری هنرمندان ایران زمین بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
    وی اجرای موسیقی فاخر ایرانی به صورت زنده را در طول برگزاری این نمایشگاه یکی دیگر از فعالیت های رایزنی فرهنگی برشمرد.
    به گزارش ایرنا، بیلگین آیگول رئیس شورای بازرگانان ایران و ترکیه در شورای روابط خارجی اقتصادی ترکیه و مدیر برگزاری این نمایشگاه ضمن تشکر از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و بازدید از این نمایشگاه، خواستار حضور موثر کشورمان در نمایشگاه های گردشگری ترکیه بویژه در نمایشگاه اکسپو 2018 آنکارا شد.
    وی گفت: ایجاد ظرفیت ها و تسهیلات لازم یکی از گام های موثر در توسعه حضور گردشگران ترکیه ای در ایران می باشد که امیدواریم با همت جمهوری اسلامی ایران این مهم تحقق یابد.
    در این نمایشگاه سه روزه، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با برپایی غرفه ای در 70 متر مربع که مزین به نمادهای ایرانی و جاذبه های گردشگری کشورمان است، حضور یافته و به معرفی جاذبه ای گردشگری و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی می پردازد.
    همچنین در این غرفه علاوه بر معرفی صنایع دستی ایران، کتاب هایی به زبان ترکی حاوی معرفی جاذبه های گردشگری ایران، لوح های فشرده به زبان ترکی، لوح فشرده فیلم های ایرانی، کتاب ایران در یک نگاه به زبان ترکی استانبولی که توسط رایزنی فرهنگی منتشر شده است و همچنین کتابچه خاطرات گردشگران ترکیه که در چند ماه اخیر به ایران سفر کرده اند، عرضه شده است.
    علاوه بر این در این نمایشگاه سفره هفت سین نوروزی که معرف فرهنگ و سنت ایرانی است محلی برای بازدید مراجعه کنندگان به این غرفه و آشنایی با آداب و رسوم سرزمین کهن ایرانی است.
    اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه هنری اردیبهشت در طول مدت برگزاری این نمایشگاه برخی دیگر از اقدامات رایزنی فرهنگی در معرفی موسیقی فاخر ایرانی است.
    این نمایشگاه با حضور هفت کشور و 42 استان ترکیه و 220 شرکت خدمات گردشگری در محل سالن کنگراسیوم شهر آنکارا برپا شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت