شهردار تهران خبر داد

بهره برداری از پروژه باغ کتاب تهران هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- شهردار تهران گفت:بهره برداری از پروژه باغ کتاب تهران هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب آغاز می شود.

بهره برداری از پروژه باغ کتاب تهران هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از فارس، محمدباقرقالیباف در حاشیه بازدید از تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس با بیان اینکه به حمدالله امروز و درابتدای سال جدید چندین پروژه مهم در شهر تهران به بهره برداری رسید، گفت: ما درگذشته یک مرکز مقاومت مصالح در شهرتهران داشتیم، اما خوشبختانه هم اکنون هم تجهیزات را به روز کرده ایم و هم نرم افزار مناسبی را برای یک پارچه سازی استفاده از کلیه مصالحی که در شهر تهران در پروژه های عمرانی استفاده می شود، تهیه کرده ایم .

    وی افزود: مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران که امروز به طور کامل افتتاح شد برای شهر بسیار حائز اهمیت است زیرا کیفیت و ایمنی پروژه های عمرانی را بالا برده و باعث کاهش هزینه ها می شود.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه قطعا این مرکز تاثیر بسزایی در محیط زیست شهری خواهد داشت، تصریح کرد: در سال های اولیه ای که در شهرداری مشغول به خدمت بودم خاطرم هست که تقریبا هر دو سال یک بار لازم بود که روکش آسفالت ها را مرمت و یا تعویض کنیم اما خوشبختانه الان تقریبا مقاومت آسفالت ها در پایتخت به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است .

    وی افزود: با فعالیت هایی که هم اکنون برای بالابردن کیفیت مصالح و آسفالت در شهر تهران انجام می شود، می توانیم زمان نگهداشت آنها را نیز به چندین برابر افزایش دهیم .

    قالیباف با تاکید براینکه مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران تاثیر بسزایی نیزدر استفاده بهتر از مصالحی که در تمامی پروژه های عمرانی پایتخت استفاده می شود، ادامه داد: یکی از فعالیت های این مرکز بررسی خاک شهر تهران است زیرا ما در این شهر از پایه کوه رشته های البرز زمین سنگی داریم تا جایی که به خاک رس مطلق می رسیم .

    شهردار پایتخت با بیان اینکه این مرکز می تواند کمک شایانی نیز به بخش های مطالعاتی کشور کند، گفت: مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران جزو مهمترین و کیفی ترین مراکز در کشور می باشد و به نوعی یک منبع ارزشمند برای محققان محسوب می شود .

    قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه پروژه احداث تصفیه خانه دریاچه خلیج فارس یکی از مهمترین پروژه های شهر تهران است، گفت: انصافا این پروژه هم از جهت زیست محیطی وهم از جهت تلطیف هوا و هم از این جهت که شهروندان می توانند از یک محیط مفرح برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده کنند ، حائز اهمیت است.

    وی تاکید کرد: در بسیاری از شب های سال دریاچه شهدای خلیچ فارس میزبان 60 تا 70 هزارشهروندان پایتخت است. همچنین در بسیاری از مناسبت ها و روزهای تعطیل بالغ بر یکصد هزارنفر از این محیط استفاده می کنند .

    شهردار تهران با اشاره به اینکه بهره برداری از تصیفه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس فاز نهایی پروژه احداث این دریاچه بود ، تصریح کرد: این تصفیه خانه از ظرفیت بسیار مناسبی برای تصفیه آب دریاچه برخوردار است، به طوری که می تواند حدود 6.5 (شش و نیم) میلیون مترمکعب آب را مرتب تصفیه و تمیز کند.

    وی افزود: هم آبی که وارد دریاچه می شود و هم آبی که داخل دریاچه است توسط تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تصفیه خواهد شد از این رو این تصفیه خانه هم برای محیط زیست منطقه و هم دریاچه مهم است .

    قالیباف در ادامه با اشاره به مهمترین پروژه های مدیریت شهری تهران که در سال جدید قرار است به زودی افتتاح شود ، گفت: تعداد قابل توجهی از پروژه مهم در سال 96 را به بهره برداری خواهیم رساند. ان شالله امسال متروی تهران را به اتمام می رسانیم .

    شهردار تهران تاکید کرد: درسال 94 پایتخت تنها 70 کیلومتر مترو داشت اما با تمام مشکلات ، تحریم ها وکمبود اعتبارات توانسته ایم این مقدار را به بیش از سیصد کیلومتر برسانیم .

    وی افزود: باید عنوان کنم که تنها در دو سال اخیر صد کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شده است . 27 کیلومتر از خط 6 متروی پایتخت که حدود 32کیلومتر است تنها در کمتر از 17 ماه به سرانجام رسیده است .

    شهردارتهران تاکید کرد: پروژه های مهم و تاثیرگذار دیگری نیز مانند تونل شهدای غزه، ادامه بزرگراه حکیم، آزادگان ، صیاد شیرازی و ... نیز درماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید .

    قالیباف با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک یک پروژه فرهنگی که مقیاس جهانی نیز دارد در پایتخت به بهره برداری خواهد رسید، گفت: پروژه باغ کتاب تهران هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب با اولویت توجه به نیازهای کودکان ونوجوانان در این حوزه در اراضی عباس آباد به بهره برداری می رسد .

    وی در پایان با اشاره به ساخت بیمارستان هسته ای در تهران گفت: چندماه گذشته جلسه ای با وزیر بهداشت داشتیم ودر آن جلسه اعلام کردیم که آمادگی کامل برای ساخت این بیمارستان از طرف شهرداری وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت