شعبده‌بازی در مدیریت

عملیات نمایشگاه

عصر نمایشگاه- نیکی وست، مدیر رویدادهای شرکت FIT Show، مجموعه‌ای از مهارت‌های مورد نیاز عملیاتی و ضرورت توجه به دستورالعمل آموزش جهانی را مورد بررسی قرار داده است. دیدگاه‌های وی در این زمینه را بخوانید.

عملیات نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، پس از اینکه از من خواستند تا درباره این موضوع متنی بنویسم، به این فکر افتادم تا از دیگران کمی راهنمایی بگیرم. به من چنین پیشنهاد شد: »یکی از رویدادهای زندگی خود را به یاد بیاور که در آن نقش مهمی را بازی کرده‌ای، یا یکی از روزهای زندگی‌ات را که در آن مدیر عملیاتی بودی به تصویر بکش.»
    پس از چند روز تفکر، چیزی برای نوشتن نداشتم. در آخر به دو نتیجه رسیدم: نخست، رویداد منحصر به فردی که در حرفه‌ام مرا کمک کرده باشد ذره‌ای برایم جالب یا هیجان‌انگیز نبوده، و دوم، هیچ دو روزی مثل هم نبوده است.
    به طرز وحشتناکی به موعد مقرر تحویل مقاله نزدیک می‌شدم، که یکبار دیگر چند روز آخر را بررسی کردم و دیدم زمان بسیار طولانی را با یک پیمانکار ناهار صرف کردم. تصمیم گرفتم تا رویکرد خود را دوباره بررسی کنم. تصمیم گرفتم تا دختران دوقلوی خود را به بحث وارد کنم، چون در مهارت‌های حوزه کاری‌ام خیلی کمکم کرده‌اند و شباهت‌های زیادی با من دارند.  به‌هرحال، کسانی که مسئولیت کارهای عملیاتی شرکتی را به عهده دارند باید یاد بگیرند تا همزمان در محیط‌هایی که دائما در حال تغییر هستند، شعبده‌بازی، یادگیری از نکات جدید، تطبیق، مدیریت بحران (که گویا امری همیشگی است)، بودجه‌بندی، سرگرم‌کردن، برقراری ارتباط، تصمیم‌گیری ناغافل، چرب‌زبانی، متقاعد کردن، آموزش، تشویق، مذاکره، جذابیت ایجاد کردن، سازماندهی، هدایت، مدیریت، پاداش، و وظایف چند بعدی را با هم یا در مقاطع مختلف زمانی انجام دهند.
    تمرین نقش خود و یادداشت کردن مجموعه مهارت‌های لازم خیلی نادر به نظر می‌رسد، اما در این حرفه مخصوص، از آنجا که بیش از حد سرتان شلوغ است، باید این کار را حتما انجام دهید. وقتی طیف عظیمی از وظایف مختلف را در نظر بگیرید، به عمق و وسعت توانایی‌ها و ظرفیت‌های مورد نیاز برای برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای موفق و امن پی می‌برید. به همین دلیل جذب و آموزش برای این حرفه کاری فوق‌العاده دشوار است، زیرا به توانایی‌های بی‌شماری نیاز است.
    از طریق مذاکره شرایط پیمانکار، خلاصه ویژگی‌های طرح، ایجاد و مدیریت بودجه، برنامه‌ریزی، برقراری ارتباط و کار با غرفه‌داران و پیمانکاران برای اطمینان از بازدهی سرمایه به‌راحتی می‌توانید مجموعه مهارت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه را درک کنید که فراتر از سازماندهی ساده است.
    خدمات مدیر عملیات قبل و بعد از نمایشگاه می‌تواند تفاوت زیادی به معنای واقعی کلمه بین نمایشگاه خوب و بد برای پیمانکاران، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان ایجاد کند. علاوه‌براین، عملی‌کردن نقش به نحو احسن در موفقیت مالی نمایشگاه امری بسیار حیاتی است.
    در کشور بریتانیا، تعداد زیادی از مدیران عملیاتی بازار نمایشگاه به‌صورت خصوصی و آزاد فعالیت می‌کنند. در آینده، به‌کارگیری توانایی‌ها و تجارب ترکیبی این قشر از فعالان صنعت نمایشگاه به منظور ارائه دستورالعمل برای آن دسته از کسانی که به‌تازگی وارد این حرفه شده‌اند، می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. مثل این می‌ماند که همه یک آهنگ را بسرایند.
    به نظر من، بهترین یادگیری زمانی شکل می‌گیرد که از اشتباهات افراد دیگر درس بگیریم. به نظر من همه باید درباره بزرگ‌ترین اشتباهات، بدترین شرایط، اتفاقات و نحوه برخود با آنها دست به قلم ببریم.

    نویسنده: نیکی وست
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت