پیش‌بینی سال ۲۰۱۷ به روایت کارشناسان

منتظر سودآوری درصنعت نمایشگاهی نباشید!

عصر نمایشگاه- مارال لاریجانی| در یک تحقیق میدانی از رهبران فکری، متخصصان و نوآوران صنعت همایش و نشست‌ها، سوال‌هایی در خصوص پیش بینی وضعیت سال ۲۰۱۷ پرسیده شد. در وهله نخست این گروه به حفظ امنیت و ایمنی جلسه‌هایشان در وضعیت ناپایدار و ناامن این روزهای جهان اشاره کردند. با این حال ضرورت مدیریت بحران تنها مسئله پیش‌بینی شده سال ۲۰۱۷ نیست.

منتظر سودآوری درصنعت نمایشگاهی نباشید!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، در آستانه سال 2017، یک خواننده/ترانه‌سرا به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات انتخاب شد و در ادامه یک سرمایه‌دار بزرگ با دارایی‌ها و املاک و مستغلات زیاد و هتل‌های متعدد به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده به کاخ سفید راه پیدا کرد. اتفاقات حاکی از ادامه پیدا کردن اینچنین تغییرات بزرگ است، بنابراین یک نفس عمیق بکشید و خودتان را برای سال2017 آماده کنید.

    انتخاب‌های کمتر، قیمت‌های بالاتر؟
    در سال 2016، شاهد ادغام فعالان صنعت همایش و نشست‌ها از یک سو و سرازیر شدن سود این مهم به جیب برگزارکننده‌ها از سوی دیگر بودیم.
    دیوید پچینپاوف رئیس رویدادهای جهانی مارتیز در این خصوص می‌گوید: تا وقتی ادغام و یکپارچگی در این صنعت ادامه داشته باشد، باید دقت زیادی را در این زمینه صرف و بر آنچه برای مشتریانمان بهتر است، تمرکز بیشتری کنیم. بزرگ‌ترین نگرانی من فقدان یا کاهش چشمگیر انتخاب‌ها و  امکان حضور کمرنگ برگزار‌کنندگان برجسته در بازار است. به عنوان یک صنعت، ما از بسیاری از رقبای قدرتمند که برای کسب سهم بیشتر از بازار تلاش می‌کنند، موفق‌تر هستیم‌. اما باید بدانیم ادغام در صنعت همایش‌ها، امکان رقابت بین برگزارکننده‌ها و انتخاب مشتریان را کاهش می‌دهد و همچنین بر قیمت کالاها اثرگذار است. همه این موارد در کنار یکدیگر بر سهم صنعت همایش و نشست‌ها از بازار تاثیرگذار است و امکان عقب ماندن از سایر رقبا را افزایش می‌دهد.
      تغییر در قوانین ایالتی
    قوانین ایالتی آمریکا در آستانه سال 2017 تغییرات بحث‌برانگیزی را تجربه می‌کند. در وهله نخست قوانین مربوط به اسلحه به چشم می‌آید. طبق این قوانین چه شما از اسلحه گرم در همایش‌هایتان استقبال کنید یا نه، باید به قوانین ایالتی حمل آزاد یا مخفیانه اسلحه در مکان برگزاری همایش توجه و ‌ طبق آن آماده شوید.
    مسئله بعدی در خصوص قوانین ذخیره اپی‌نفرین است. تاکنون بیش از 25 ایالت به محل‌های برگزاری نمایشگاه‌ها اجازه تزریق اپی‌نفرین را به کسانی که در طول نمایشگاه دچار آلرژی‌های خطرناک می‌شوند، داده است. گرچه این قانون محل برگزاری نمایشگاه  را مجبور به داشتن دارو نمی‌کنند اما در عین حال چارچوبی برای پذیرش آن فراهم می‌کنند. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر مکان برگزاری به افراد اجازه تزریق اپی‌نفرین را بدهد، هتل‌های اسکان بازدیدکنندگان نیز باید این مهم را پوشش دهند.
    نقش تغییرات در همایش‌ها
    مایکل دومینکوز، رئیس متصدیان فروش در این زمینه می‌گوید: «امروزه محتوا همه چیز نیست، بلکه پایه اصلی، مفهوم است»‌. در واقع احتیاجی نیست که یک همایش آنچه را که من نیاز دارم بفهمم به من آموزش دهد‌ بلکه امروز من نیاز دارم همایش‌ها به من بگویند برای من چه چیز خاصی دارند و چگونه می‌توانم در آن نقش داشته باشم. از سوی دیگر شرکت‌کنندگان نیاز به فضای بیشتری برای بحث و تمرکز بر آنچه یاد می‌گیرند، دارند.‌ هالی داک‌ورث، مدیرعامل شرکت بین‌المللی «رهبری راه‌حل‌ها» در خصوص تغییرات جهانی اعتقاد دارد که صنعت همایش‌ها و نشست‌ها با توجه به این سطح استرسی که همیشه بالاست، به سمت یک سرزمین نامعلوم درسال 2017 در حال حرکت است.  او می‌گوید: «‌اکنون طراحان این همایش‌ها باید به طور آگاهانه برای زمان و محیط نشست‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشند تا از این طریق به شرکت‌کنندگان حس امنیت برای یادگیری و رشد را منتقل کنند»‌. ‌‌داک‌ورث در این زمینه توصیه می‌کند که از همایش‌هایی با سیل اطلاعات‌دهی زیاد به سمت تبادل نظر دوطرفه تغییر مسیر دهید و زمانی برای پردازش تجربه‌هایتان فراهم کنید. او همچنان اعتقاد دارد: «‌همایش‌ها باید در این دوران نا‌مطمئن، اطمینان ایجاد کنند.»‌
    ملزومات سال 2017: یک برنامه احتمالی بحران
    در رویدادهای بزرگ پیش‌روی امسال ممکن است شرکت‌کنندگانی که به محل برگزاری نمایشگاه می‌رسند، حس کنند به خط امنیت پرواز بازگشته‌اند: بررسی کیف، دستگاه فلزیاب، واحدهای امنیت دارای سگ که در نمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند، این حس امنیتی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کنند. همه اینها جزئی از یک برنامه مدیریت بحران است.
    امنیت سایبری
    کسی فکر نمی‌کند، برای او نیز اتفاق بیفتد، اما احتمال هک‌شدن شما هر سال افزایش پیدا می‌کند. بنابراین 4 کاری که برای حفظ امنیت سایبری خود در سال 2017 نباید انجام دهید را مرور می‌کنیم:
    1-هرگز به بازدیدکنندگان اجازه نصب فلش به لپ‌تاپ خودتان را ندهید
    2-رمز وای‌فای همایش را در همه مکان‌های برگزاری ننویسد
    3-هرگز برای رمز وای‌فای همایش از رمز وای‌فای هتل استفاده نکنید
    4-به کارکنان نمایشگاهی اجازه دانلود نرم‌افزار شخصی ندهید.
    استفاده از مواد مخدر
    از اول ژانویه سال 2017 در 9 ایالت خرید ماریجوانا برای استفاده تفریحی، قانونی شد و برای چند ایالت دیگر داشتن مواد مخدر دیگر جرم نیست. اگر شما در یکی از این ایالت‌ها، همایش و نشست خود را برگزار می‌کنید، ممکن است 2017 سالی باشد که شرکت‌کنندگان از شما دود بخواهند.
    شبکه‌های اجتماعی سرزنده‌تر می‌شوند
    کلسی دیکسون اعتقاد دارد: در سال آینده، شبکه‌های اجتماعی به ایفای نقش ارتباطی بزرگ خود در همایش‌ها و رویدادها ادامه می‌دهند. بر این اساس برگزارکنندگان همایش‌ها و نشست‌ها باید درباره اینکه چگونه شبکه‌های اجتماعی را یکپارچه کنند، خلاقیت بیشتری به خرج دهند. همایش‌ها مرحله «‌بیایید، انجام دهید، به اشتراک بگذارید»‌ را پشت سر گذاشته‌اند. دیکسون و دیویدز برای جریان‌سازی زنده مداوم برای جذب جمعیت به اسنپ چت، اینستاگرام و فیس‌بوک به عنوان خلاق‌ترین و موثرترین گزینه‌های شبکه اجتماعی سال 2017 اشاره کردند.
    نکته: واقعیت، مجازی‌تر می‌شود
    امروزه گذاشتن عینک‌های واقعیت مجازی حسی طبیعی مشابه رانندگی با اولین اتومبیل را در اواخر سال 1800 در فرد ایجاد می‌کند. کورت پابن رئیس Aimia propriety
    loyalty U.s. در این خصوص می‌گوید: واقعیت مجازی می‌تواند تجربیات قبلی و تجربیات در محل را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال مسئولان مکان برگزاری همایش‌ها و هتلداران ممکن است بتوانند هزینه بازدید از محل را با ارائه یک تجربه کاملا سه‌بعدی به طراحان بدون اینکه مجبور باشند به محل بیایند، کاهش دهند. مدل‌های مجازی طراحی از راه دور را آسان‌تر می‌کنند و به طور معناداری هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهند.
    نکته: پورتال واقعیت مجازی برای بازدید مکان همایش‌ها پاییز سال 2016 توسط دفتر جهانگردی و همایش‌های لس‌آنجلس ایجاد شد.
    کارینا بایر، مدیرعامل IMEX Group‌، واقعیت مجازی را مسیر کلیدی سال 2017 می‌داند و به شرکتی به نام
    ‌WorldViz اشاره می‌کند که به راه‌حل‌های گسترده واقعیت مجازی برای بخش صنعتی تمرکز کرده که اخیرا پلت‌فرم جدیدی را برای ارتباطات تجاری تاسیس کرده است. با این حال به نظر می‌رسد واقعیت مجازی برای تمامی حضار مناسب نباشد.
    در همین راستا گوین‌ هاستون، مدیرعامل رویدادها و همایش‌های آمریکایی Ashfield  می‌گوید: «‌هر اندازه که تکنولوژی‌های نوظهور بیشتری به جریان اصلی تبدیل شوند، به نظر می‌رسد شنوندگان برای شرکت کامل در رویداد نمایشگاهی بی‌میل‌تر شوند. برای مثال گذاشتن یک هدست واقعیت مجازی یا دانلود یک برنامه برای دیدن واقعیت امکان دارد شرکت‌‌کنندگان را برای حضور فیزیکی در نمایشگاه دلسرد کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که همزمان با پیشرفت تکنولوژی، برگزارکنندگان همایش‌ها نمی‌توانند تنها به فراهم‌کردن دسترسی‌های ساده به تکنولوژی بسنده کنند.‌ هاستون همچنین کلید پیشتاز بودن در بازی‌های دیجیتال را ساختن چیزهای با ارزش تجربه‌ای و کنش متقابل با طراحی همایش‌ها می‌داند.
    دنبال‌کردن بازدیدکنندگان
    آیا واقعا می‌دانید اولویت و ارجحیت با کدام بازدیدکنندگان است؟
    آیا می‌دانید چگونه از اطلاعاتی که دارید، استفاده کنید؟
    کیت بن‌فیلد، مدیر طراحی راه‌حل‌های مسائل مطرح شده در همایش‌ها در این خصوص اعتقاد دارد: «‌اعمال نفوذ تکنولوژی برای افزایش حضور بازدید‌کنندگان و ایجاد راهبردهایی از طریق جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند کلید موفقیت در سال 2017 باشد»‌.
    سال گردشگری سازمان ملل
    2017 سال گردشگری پایدار سازمان ملل متحد است؛ به طوری که فلورینا پلهام، رئیس همایش‌های حرفه‌ای بین‌المللی و موسس رویدادهای دوستدار محیط زیست در این مورد می گوید‌: «این یک فرصت خاص برای صنعت رویدادهاست تا درباره اینکه چگونه نمایشگاه‌ها و رویدادها تاثیر اقتصادی و اجتماعی مثبتی ایجاد کنند و چگونه یک صنعت تاثیرات مخرب محیطی خود را مدیریت کند، گفت‌وگو کنند.»
    مراقب هزینه‌های جدید باشید
    به نظر می‌رسد هر ساله هتل‌ها، هزینه جدیدی را به بودجه شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاهی تحمیل می‌کنند. جین لاندگرن، رئیس AQUARIAN در رابطه با فضای اسکان و برگزاری نمایشگاهی می‌گوید: «‌امروزه محل تشکیل رویدادها نه فقط زمینی که برای یک رویداد استفاده می‌شود، بلکه هوا را هم اجاره می‌دهند، به این معنی که مشتریان هزینه اسباب و وسایل داخل سالن را نیز می‌پردازند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت