معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه :

برپایی ۲۰۰ سیاه چادر برای معرفی فرهنگ و تاریخ کرمانشاه

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: مقرر شد تا در صورت ارائه فضای مناسب، سیاه چادر و نمایشگاه منطقه چالابه (تنگ بزارخانه) به صورت دائمی به عرضه کالاها و صنایع دستی کرمانشاه بپردازد.

برپایی ۲۰۰ سیاه چادر برای معرفی فرهنگ و تاریخ کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از صدا و سیما ، علیرضا مرادی با اشاره به ویژه برنامه های کرمانشاه در راستای ایجاد نوروزی متفاوت افزود: بخش عمده ویژه برنامه های کرمانشاه برای مسافران نوروزی شامل اقدامات بوم گردی و استفاده از مباحث بومی است.

    وی ادامه داد: نوروزگاه ها که به نمایش فرهنگ اقوام و رسوم های مختلف کشور می‌پردازند، به شکل ویژه در کرمانشاه اجرا می شود که به این منظور200 تخته سیاه چادر برپا شده و در آنها سوغات، نان محلی و غذاهای سنتی عرضه می‌شود.

    مرادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی به دو صورت برگزار می شود، یک دسته از این نمایشگاه‌ها، اقلام و صنایع دستی سراسرکشور و دسته دوم نمایشگاه های بومی بوده که مختص عرضه صنایع دستی آن شهر است.

    وی افزود: 30 محل با تحت پوشش قرار دادن 300 غرفه برای برپایی نمایشگاه های بومی در نظرگرفته شده است که تاکنون این نمایشگاه ها حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد داشته اند.

    مرادی به احتمال دائمی شدن برخی از نمایشگاه های موقت صنایع دستی اشاره کرد و گفت: اگر ظرفیت تبدیل نمایشگاه های موقت به دائمی فراهم شود، قرار است سیاه چادر و نمایشگاه منطقه چالابه (تنگ بزارخانه) به صورت دائمی به عرضه کالاها و صنایع دستی کرمانشاه بپردازد.

    معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در مورد ظرفیت اسکان مسافران نوروزی نیز عنوان کرد: برای درخواست های اقامت، ظرفیت مورد نظر اعم از کمپ های موقت، چادرها، خوابگاه های دانش آموزی، کلاس های درس، هتل آپارتمان ها و ... پیش بینی شده و در مجموع برای 16 هزار و 700 نفر ظرفیت اقامت فراهم شده است.

    مرادی با اشاره به اینکه تقریباً هتل های کرمانشاه بالای 90 درصد سطح اشغال داشتند، گفت: برای تسهیل در پذیرش مسافران نوروزی در میادین ورودی و در بوستان ها ستاد اسکان مستقر شده که اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

    وی از رشد ورود گردشگر به استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون آمار ورود گردشگر و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کرمانشاه 3 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت