معاون گردشگری استان کرمانشاه :

نمایشگاه‌های صنایع دستی کرمانشاه بیش از یک میلیارد تومان فروش داشتند

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تاکنون نمایشگاه‌های صنایع دستی استان کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشته‌اند.

نمایشگاه‌های صنایع دستی کرمانشاه بیش از یک میلیارد تومان فروش داشتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، علیرضا مرادی بیستونی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی استان کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: نمایشگاه‌های صنایع دستی استان  در ایام تعطیلات نوروز یک میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد داشته‌اند.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه این  نمایشگاه‌ها اکنون به دو صورت در حال برگزاری است، گفت: یک دسته از این نمایشگاه‌ها، اقلام و صنایع دستی سراسر کشور را عرضه و  دسته دوم نمایشگاه‌های بومی استان که  مختص عرضه صنایع دستی این شهر است.

    مرادی بیستونی با اشاره به اینکه 30 محل با ظرفیت 300 غرفه برای برپایی نمایشگاه‌های بومی استان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 200 سیاه چادر نیز برای معرفی فرهنگ و تاریخ کرمانشاه در این ایام برپا شده است که در آن سوغات، نان محلی و غذاهای سنتی عرضه می‌شود.

    وی با بیان اینکه مقرر شده تا در صورت ارائه فضای مناسب، سیاه چادر و نمایشگاه منطقه چالابه (تنگ بزارخانه) به صورت دائمی به عرضه کالاها و صنایع دستی کرمانشاه بپردازد، بیان کرد: همچنین بخش عمده ویژه برنامه‌های کرمانشاه برای مسافران نوروزی شامل اقدامات بوم گردی است و نوروزگاه ها به نمایش فرهنگ اقوام و رسومهای مختلف کشور می‌پردازند.

    معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت اسکان برای 16 هزار و 700 نفر از مسافران نوروزی در ایام فراهم شد، گفت: برای درخواستهای اقامت بیشتر نیز مکانهایی از جمله کمپهای موقت، چادرها، خوابگاه‌های دانش آموزی، کلاسهای درس، هتل آپارتمانها پیش‌بینی شده است.

    وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان مسافران در هتل‌های کرمانشاه بیش از 90 درصد بود، افزود: برای تسهیل در پذیرش مسافران نوروزی در میادین ورودی و در بوستانها ستاد اسکان مستقر شده که اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

    وی از رشد ورود گردشگران به استان کرمانشاه تا این لحظه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون آمار ورود گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت