شناسایی الگو

عصر نمایشگاه- چارلز و ری ایمس‌، طراحان حرفه‌ای در مستند سنت‌شکن خود، «Powers of ۱۰» (نیروی ۱۰)، نشان دادند که درک ما از اشیا چگونه می‌تواند تحت تأثیر اندازه قرار بگیرد.

شناسایی الگو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، به همین صورت، شرکت طراحی ایپولیتو فلیتز  در مشارکت خود برای نمایشگاه جونوشکا  در اروپا  به جزئیات بسیار ظریفی پرداخته‌ (که اغلب مردم آنها را هرگز نخواهند دید) و این جزئیات را به شکلی به‌یادماندنی بزرگنمایی کرده است. اثرگذاری غرفه بر داورها نیز به همین اندازه جالب توجه بوده است. از نظر یکی از داورهای جوایز طراحی نمایشگاه، «این نمایشگاهی است که مردم تا مدت‌ها بعد درباره آن صحبت خواهند کرد».
    جونوشکا یک شرکت هنری چندملیتی در بخش چاپ و نشر است که مایل بود غرفه‌ این بخش بیانگر توجه آن به جزئیات باشد. بنابراین، طراحان به بزرگنمایی اقلام بی‌نهایت کوچکی پرداختند که اغلب افراد از آنها غافل هستند اما از نگاه هوشمند جونوشکا دور نخواهند ماند.
    بازدیدکنندگان پس از ورود به این نمایشگاه شاهد 79 برگه شفاف آویزان در بالای سر خود و منقوش به طرحی آشفته از اشکال انتزاعی –دایره، نقطه، لوزی و نوارهای مورب بودند. این علامت‌های بزرگنمایی شده که به نظر تصادفی می‌رسیدند، نماینده جزئیاتی ظریف در فرآیند چاپ بودند که به دلیل کوچکی بیش از حد، چشمان غیرمسلح قادر به مشاهده آنها نیست. برای مثال دایره‌ها نشانگر نقطه‌های مواد چاپ شده در اندازه‌ای بسیار بزرگ بودند، درحالی که دیگر اشکال نشان می‌دادند چه مواردی طی فرآیندهای چاپ گراور و فلکسو ایجاد شده‌اند و این اشکال شبیه «سرزمین غول‌پیکرها» بودند.  این شرکت، دیوارها و فضای داخلی غرفه را گل‌آرایی کرده و اطراف میزها و نمایشگرهای اطلاعات را با علامت‌هایی که در همه جا دیده می‌شوند، پوشانده است. برای مثال، تماشاچیان می‌توانستند روی دیواری سیاه با نوارهای مورب سفید فرآیند چاپ بسته‌بندی سوپ از طرح اولیه تا محصول نهایی را ببینند. این اشکال گیج‌کننده و در عین حال دلپذیر به طور استادانه‌ای توجه جونوشکا به کیفیت حتی تا عناصر ذره‌بینی را نشان می‌دادند.

    نویسنده: چارلز پاپاز
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت