ایده‌های کاربردی

عصر نمایشگاه- همه‌ساله در بسیاری از نمایشگاه‌هایی که در سراسر جهان برگزار می‌شوند، فعالان و کارشناسان با ذوق و سلیقه دست به ارائه ایده‌هایی می‌زنند که به کارگیری آنها موجب افزایش حضور بازدیدکنندگان و تسریع و تسهیل ایجاد ارتباط با آنان می‌شود.

ایده‌های کاربردی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، این ایده‌های خلاقانه که گاه با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه می‌شوند، نشان‌دهنده زنده بودن و پویایی صنعت جهانی نمایشگاه هستند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، قصد داریم تعدادی از این ایده‌های خلاقانه و کاربردی را به نقل از مجله اگزیبیتور معرفی کنیم. امیدواریم آشنایی با این ایده‌ها بتواند بر روند برگزاری نمایشگاه‌های داخلی تاثیر مثبتی برجا بگذارد.

    ایستگاه سلفی

    در فعالیت‌های داخل غرفه، اغلب رایانه‌های تبلت نسبت به وسایل دیگر مزیت چندانی ندارند. اما شرکت McNett (تولیدکننده تجهیزات) در نمایشگاه انجمن بازاریابی و تجهیزات شیرجه به روشی جالب از یک تبلت برای جلب توجه بازدیدکنندگان استفاده کرد. در این تبلت دستورالعمل‌هایی گنجانده شده بود که بازدیدکنندگان را قادر می‌کرد تا با انتخاب یک پس‌زمینه از دنیای زیر آب (از ماهیان عجیب گرفته تا صحنه‌های حمله کوسه‌ها) از خود عکس «سلفی» بگیرند و آن را برای خود ایمیل کنند تا بعد بتوانند عکس خود را در فیس‌بوک یا توییتر قرار دهند. این فعالیت غیرمعمول اما سرگرم‌کننده با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شد و بر تعداد کاربران شبکه اجتماعی شرکت نیز افزود.

    نمایش در آب

    امروزه محصولات زیادی به صورت بی سیم کار می‌کنند اما دستگاه تعویض دنده دوچرخه‌ها به همان روش قدیمی چسبیده‌اند. اما کارشناسان شرکت Sram با ارائه یک سیستم جدید تعویض دنده الکترونیک بدون سیم که با اهرم‌های روی دسته فرمان دوچرخه کار می‌کند، این وضع را تغییر داده‌اند. در نمایشگاه Interbike سال 2015، این شرکت از یک سو برای نشان دادن روش کار این سیستم و از سوی دیگر برای اثبات ویژگی ضد آب بودن آن، اقدام به معرفی این سیستم کردند. در غرفه شرکت‌، این سیستم داخل آکواریومی پر از آب به نمایش گذاشته شد و بازدیدکنندگان می‌توانستند روش کار آن را از نزدیک مشاهده کنند.

    از ما بپرسید

    گاهی اوقات، شوخ و بشاش بودن یکی از بهترین راه‌های جلب توجه و نظر بازدیدکنندگان است. در نمایشگاه بین‌المللی وسایل ارتباطی بی‌سیم، شرکت A.W. Enterprises با ارائه صحنه‌های کمیک استریپ Peanuts به خوبی این موضوع را اثبات کرد. کارکنان این شرکت در غرفه خود به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کردند که به هر سوالی که مطرح شود، پاسخ خواهند گفت. این ترفند اغواکننده‌ای بود که رهگذران نمی‌توانستند در برابر آن مقاومت کنند، بنابراین می‌ایستادند و شروع به پرسیدن سوالاتی از کارکنان غرفه در زمینه‌های مختلف می‌کردند. این رویکرد بسیار موفق بود و به کارکنان غرفه اجازه داد تا از طریق این بازی و پاسخ به پرسش‌های آنان، با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند.

    صدای شگفت‌انگیز

    عرضه محصولات شگفت‌انگیز و تولیدات عجیب شرکت‌ها در نمایشگاه‌های تجاری کاری عادی است. اما در نمایشگاه بین‌المللی کالاهای الکترونیک مصرفی، شرکت Turtle Beach (تولیدکننده اسپیکر و هدفون) برای نمایش توانمندی‌های تکنولوژیک خود پا را از این قاعده فراتر گذاشت. این شرکت در غرفه خود یک هدفون غول پیکر مدل Ear Force XO Seven را عرضه کرد که نزدیک به 4 متر ارتفاع داشت. کارکنان غرفه این هدفون غول پیکر را به اسپیکرها متصل کردند تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک کیفیت صداهای واقعی را تجربه کنند. با این اقدام، غرفه شرکت Turtle Beach به یکی از شلوغ‌ترین و جالب‌ترین غرفه‌های نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی تبدیل شد.

    قطعه‌ای از بهشت

    در نمایشگاه‌های تجاری استفاده از تابلو، قاب‌های شیشه‌ای یا قطعات خاص در بالای غرفه یا آویزان کردن آنها از سقف کار غیر معمولی نیست اما به‌کارگیری قطعات غول پیکر به شکل بریده‌هایی از فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، خیار و مانند آن حتی در نمایشگاه‌های غذایی مثل نمایشگاه FMI هم به ندرت دیده شده است. در این نمایشگاه، شرکت کانادایی NatureFresh Farms با استفاده از این شگرد موفق به جلب توجه بازدیدکنندگان شد. با آویزان کردن قطعات بزرگی از انواع محصولات کشاورزی از سقف غرفه، این شرکت نگاه متعجب بازدیدکنندگان را از همه نقاط سالن به سمت خود جلب کرد. این شگرد هوشمندانه در عین حال راهی برای معرفی محصولات شرکت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت