در اردیبهشت ماه ؛

برگزاری نمایشگاه کتاب در بوداپست

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب بوداپست از ۲۰ تا ۲۳ آوریل (۳۱ فروردین تا ۳ اردیبهشت) برگزار می‌شود .

برگزاری نمایشگاه کتاب در بوداپست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، به گفته انجمن ناشران مجارستان، پاموک که جایزه نوبل ادبیات را سال 2006 دریافت کرده، در یک نشست پرسش و پاسخ در این رویداد بین‌المللی شرکت می‌کند و جایزه بزرگ بوداپست را دریافت می‌کند.

    در روز پایانی این نمایشگاه از نویسندگان برجسته مجار چون میلوش الماسی، ویلموس کاپلار، لاسلو لاتور و آدام ناداسدی در روزهای تولدشان تجلیل می‌شود.

    این جشنواره که در مرکز میلناریس بوداپست برگزار می‌شود میزبان 850 مهمان شامل هنرمندان، نویسندگان و دانشمندان از 28 کشور اروپایی خواهد بود.

    فستیوال بین‌المللی کتاب بوداپست هر سال برای تجلیل از کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود و یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین رویدادهای فرهنگی اروپای شرقی محسوب می‌شود.

    جایزه بزرگ بوداپست هر سال به چهره‌ای که نقشی تاثیرگذار در فرهنگ و ادبیات جهانی داشته باشد اهدا می‌شود. ارنست جاندی در سال 1995، ایمره کرتس در سال 1997، لارنس نورفولک در سال 2002، ماریو بارگاس یوسا در سال 2003، گونتر گراس در سال 2004، پائولو کوئلیو در سال 2005، خورخه سمپران در سال 2006، اومبرتو اکو در سال 2007، پر اولوف آنکویست در سال 2011، سوفی اوکسانن در سال 2014 و جاناتان فرانزن در سال 2015 از جمله دریافت کنندگان این جایزه بوده‌اند.

    این فستیوال که تاکنون میزبان کشورهای مختلف از جمله لهستان، جمهوری چک، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه، اسپانیا، کانادا، چین، رومانی، کشورهای اسکاندیناوی و ترکیه به عنوان کشور مهمان این رویداد بوده است در سال 2017 امسال به صورت مشترک میزبان لهستان، جمهوری چک، و اسلوواکی خواهد بود.

    در قالب همین نمایشگاه کتاب، جشنواره اولین رمان اروپایی نیز برگزار می‌شود تا به حمایت نویسندگان جوان و نوقلم کشورهای اتحادیه اروپا بپردازد. این برنامه در دل این فستیوال به عنوان یک جشنواره  کوچک از نویسندگان نوقلم اروپایی از 18 کشور ترتیب داده شده است.

    در جشنواره بین‌المللی کتاب بوداپست امسال 100 نویسنده از 25 کشور جهان و نیز بیش از 400 نویسنده و هنرمند مجارشرکت خواهند داشت.

    طیف متنوعی از برنامه‌ها برای امسال پیش‌بینی شده که برگزاری میزگرد، معرفی کتاب، مراسم امضای کتاب، نشست با نویسندگان و کنسرت از جمله آنهاست.

    این فستیوال کتاب جایگاه مناسبی برای کارگزاران ادبی و ناشران است تا با تازه‌های ادبی آشنا شوند.

    این فستیوال هر سال میزبان بیش از 60 هزار بازدید کننده است و حدود 50 هزار عنوان کتاب در آن ارایه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت