رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر :

بازدید ۹۳ هزار گردشگر از نمایشگاه ملی صنایع دستی نوشهر

عصر نمایشگاه- بیش از ۹۳ هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی از نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات کشور در شهرستان نوشهر بازید کردند که این رقم نسبت به نمایشگاه سال قبل نزدیک به ۲۲ درصد رشد داشته است.

بازدید ۹۳ هزار گردشگر از نمایشگاه ملی صنایع دستی نوشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران یکی از نمایشگاه های مهم صنایع دستی کشور بود ، از پنجم فروردین ماه جاری در آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی در جوار بوستان نگین نوشهر برپا شد و تا سیزدهم فروردین نیز برای بازدید علاقمندان دائر بود.
    انواع صنایع دستی کشور از جمله تولیدات ابریشمی ، پوستین دوزی ، نمد ، گلیم ، جاجیم ، چرم ، سفال ، شیشه ، معرق ، منبت و صنایع چوبی به همراه سوغاتی های محلی استانها که در 104 غرفه برای عرضه به مشتریان در این نمایشگاه وجود داشت.
    رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر گفت : در نوروز امسال دستکم 93 هزار مسافر و گردشگر از این نمایشگاه بازدید کردند این درحالی است که تعداد بازدید کنندگان سال قبل این نمایشگاه دستکم 63 هزار نفر بوده است .
    مهدی اسحاقی ، افزایش تعداد غرفه ها ، تنوع در عرضه محصولات ، برگزاری آئین ها و جشنواره های سنتی ، افزایش تعداد اقامتگاه های رسمی و گسترش فضاهای گردشگری را از علت های اساسی استقبال بیشتر مسافران ، گردشگران داخلی و خارجی از این نمایشگاه ملی در این شهرستان معرفی کرد.
    وی ، ارزش ریالی صنایع دستی عرصه شده به مشتریان را 10 میلیارد و 561 میلیون ریال اعلام کرد.
    اسحاقی همچنین از اقامت دستکم 2 میلیون و 209 هزار و 736 نفر در این شهرستان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت : این میزان اقامت از بیست و ششم اسفنده ماه سال 95 تا سیزدهم ماه جاری بوده است .
    در تعطیلات نوروز سال گذشته یک میلیون و 541 هزار و 607 نفر در این شهرستان اقامت داشتند.
    رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر با اشاره به بارندگی برخی از روزهای تعطیلات نوروزی در منطقه گفت : با این وجود استقبال گردشگران برای اقامت در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.
    به گفته وی ، امارها نشان می دهد که میزان ماندگاری مسافران به طور میانگین در نوروز امسال چهارشب بوده است.
    اسحاقی گفت : بیشترین بازدید مسافران در نوروز امسال از منطقه نمونه گردشگری ستیرا، سی سنگان ، سد آویدر و کندلوس بوده است .
    شهرستان 137 هزار نفری نوشهر واقع درغرب مازندران با برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ، آثار تاریخی ، طبیعی و استقرار اداراتی مانند بندر و فرودگاه همه ساله درآستانه نوروز شاهد استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت