نشست ادبیات و تصویرگری ایران در کافه ی نویسندگان نمایشگاه کتاب بلونیا

عصر نمایشگاه- نشست "ادبیات کودکان و تصویرگران ایرانی" در کافه نویسندگان نمایشگاه کتاب بلونیا با حضور فرانچسکو بروسکی، هدی حداد، علی بوذری و نرگس محمدی برگزارشد.

نشست ادبیات و تصویرگری ایران در کافه ی نویسندگان نمایشگاه کتاب بلونیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، صبح امروز(15فروردین) به همت انجمن تصویرگران ایران نشستی با حضور علی بوذری، هدی حدادی و نرگس محمدی در پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بلونیا برگزار شد. در این نشست فرانچسکو بروسکی  مدیر نشری به همین نام که اقدام به انتشار 8 کتاب کودک، 2 رمان بزرگسال و 1 نمایشنامه ایرانی کرده است، به معرفی ادبیات و تصویرگری ایران پرداخت. وی در این نشست آثاری از تصویرگری و ادبیات ایران را به حاضرین عرضه نمود و درباره درخشش تصویرگری ایران و ادبیات بزرگسال فارسی سخن گفت. وی در ادامه  به  این موضوع اشاره کرد که چندی بعد شهر میلان شاهد برگزاری نمایشگاهی از آثار سی و یک  تصویرگر کتاب کودک ایران است.

    هدی حدادی در این نشست در پاسخ به این سوال که شیوه های راه یابی کتاب ایران به بازار کتاب ایتالیا چیست؟ به شیوه ی تولید کتاب در ایران اشاره کرد.حدادی با بیان این که نویسندگان و تصویرگران در ایران در یک مسیر حرکت نمی کنند و ضروری است که مولف تصویرگران جدی گرفته شوند.
    حدادی در ادامه تصویری شدن کتاب ها طی سالهای اخیر و گفتگوی بیشتر نویسندگان و تصویرگران را دلیل بهبود تولید کتاب در ایران و جهانی تر شدن آن دانست. وی همچنین به تجرفه کارگاه خلق کتاب تصویری که با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و انجمن نویسندگان کودک و نیز انجمن تصویرگران تا کنون سه دوره اجرا شده پرداخت.

    نرگس محمدی دیگر سخنران این برنامه بود. او درباره ی اثر خود که به کاتالوگ این دوره راه یافته سخن گفت.اثری از هزار و یکشب از محمدی در کشور چین منتشر شده که امسال به کاتالوگ بولونیا راه یافته است. در ادامه بوذری ضمن اشاره به دیگر فعالیت های ایران و حضور بین المللی آن در جشنواره ها از مخاطبان درخواست کرد که سوالات خود را مطرح کنند.

    گفتنی است ارایه ی آثاری ایرانی راه یافته به جشنواره بلونیا طی پنجاه سال برگزاری جشنواره تصویرگری و نمایش آثاری از تصویرگران چند نسل بخشی از این برنامه بود. در ادامه شرکت کنندگان در غرفه ی ایران حضور یافتند و طی ورک شاپی با شیوه های تصویرگری در ایران آشنا گردیدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت