مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران خبرداد

محرومیت ۱۳۰ ناشر از نمایشگاه کتاب ۹۵

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران گفت: بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ ناشر، محروم از نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران هستند. تخلف این قبیل ناشران در حدی بوده که امکان شرکت از آنها سلب شده است.

محرومیت ۱۳۰ ناشر از نمایشگاه کتاب ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، از روز گذشته ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب سال 95 آغاز شد، بر این اساس ناشران می توانند از یکشنبه 2 اسفند نسبت به ثبت نام اقدام کنند این ثبت نام تا روز هشتم ماه جاری ادامه دارد. 

    توکل صدیقی با توجه به آغاز ثبت‌نام از ناشران داخلی پیرامون مشکلات سال گذشته در راستای سامانه ثبت نام که بر اساس خود اظهاری ناشران عمل می کرد و اینکه آیا برای سال‌جاری تدبیری اندیشیده شده تا شاهد بسته‌شدن غرفه ناشران نباشیم گفت: در این مرحله ناشران با ثبت درخواست خود برای اختصاص غرفه و یا اعطای نمایندگی به ناشر دیگر به عنوان متقاضی غرفه شناخته می شوند و به صورت موقت از آن ها ثبت نام به عمل می آید.

    ثبت نام موقت به معنای استحقاق متقاضی برای دریافت غرفه نیست بلکه پس از بررسی درخواست متقاضیان  و داشتن شرایط اختصاص غرفه از طریق پیامک و یا پست الکتروینیکی پذیرش ناشران به اطلاع آن ها خواهد رسید. همچنین با اعلام متراژ غرفه وپرداخت صورتحساب از طریق درگاه بانک ثبت نام ناشران قطعی خواهد شد.

    وی توضیح داد: در مورد اختصاص غرفه ما بر اساس اطلاعات خانه کتاب عمل می‌کنیم و به اظهارات ناشر تکیه نخواهیم داشت. اما در مورد کتاب‌هایی که در غرفه می تواند عرضه کند خود اظهاری انجام می‌شود.

    وی افزود: باز هم این آثار عرضه شده از سوی ناشر باید ضوابط را رعایت کنند و دارای شابک باشند ، ما نیز در طول برپایی نمایشگاه آثار را کنترل می کنیم و طبق پرینتی که از خانه کتاب اخذ شده نظارت می‌کنیم.

    به گفته مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درست است، سال گذشته سامانه ثبت نام در راستای خود اظهاری مشکلاتی را داشت، اما امسال ناشرانی که طبق رای هیات رسیدگی به تخلفات ناشران از نمایشگاه سال‌ 95 محروم هستند اجازه ثبت نام ندارند و سامانه مجوز ورود به این دسته از ناشران را نمی دهد.

    توکل صدیقی در مورد کتاب‌های عرضه شده هم بیان کرد: فهرست خانه کتاب در مورد عرضه آثار ملاک عمل ماست، در مورد عرضه آثار نیز در نمایشگاه کنترل های نظارتی صورت خواهد گرفت.

    وی در پاسخ به اینکه چند ناشر از نمایشگاه 95 محروم هستند گفت: حدود 130 تا 140 ناشر محروم از نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران هستند. تخلف این قبیل ناشران در حدی بوده که امکان شرکت از آنها سلب شده است. اما تخلفات جزئی با تذکر مرتفع شده است.

    این مسئول در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه از روز گذشته ثبت نام آغاز شده آیا مشکل خاصی در روز اول ایجاد شده، ابراز داشت: ایرادی که روز گذشته بروز کرد این بود که تعداد کتاب‌های هر ناشر در هر بخش بود که گاهی با سایت خانه کتاب همخوانی نداشت اما باز هم در پایان ثبت نام بانک اطلاعاتی دقیقی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.در حال برطرف کردن مشکل هستیم.

    توکل صدیقی درباره نحوه ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: ناشران می‌توانند با توجه به زمینه فعالیت‌ خود به یکی از وبسایت‌های اعلام شده مراجعه کنند. برای این منظور ناشران کودک و نوجوان می‌توانند به آدرس http://www.cacbp.ir ، ناشران دانشگاهی به آدرس http://www.nbup.ir  ، ناشران آموزشی به آدرس http://www.afnam.ir  و ناشران عمومی به آدرس http://www.ipcu.ir  جهت ثبت نام مراجعه کنند.

    به گزارش فارس توکل صدیقی در پایان بازهم تاکید کرد: ثبت نام موقت به معنای استحقاق متقاضی برای دریافت غرفه نیست بلکه پس از بررسی درخواست متقاضیان  و داشتن شرایط اختصاص غرفه از طریق پیامک و یا پست الکتروینیکی پذیرش ناشران به اطلاع آن ها خواهد رسید.

    گفتنی است ،بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت