رئیس کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی نمایشگاه کتاب خبر داد

آغاز نظارت محتوایی کتاب‌های خارجی در گمرک از فردا

عصر نمایشگاه- رئیس کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی نمایشگاه کتاب از آغاز نظارت محتوایی کتاب‌های خارجی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ از فردا، ۲۴ فروردین، کارشناسان ما در گمرک مستقر خواهند شد.

آغاز نظارت محتوایی کتاب‌های خارجی در گمرک از فردا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، علی فریدونی رئیس کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی و عضو شورای نظارت و ارزیابی با اشاره به برنامه این کارگروه گفت:‌ آئین‌نامه نظارت محتوایی ناشران خارجی نمایشگاه سی‌ام به مانند دوره گذشته خواهد بود و معیارها ثابت است.

    وی ادامه داد:‌ امسال با توجه به هماهنگی‌های خوب ما کار را زودتر از موعد آغاز کردیم و مقدمات لازم پی شاز سال جدید فراهم شد‌، اطلاع‌رسانی‌، راه‌اندازی سایت و اعلام مقررات انجام شده و مرحله نخست نظارت محتوایی روزهای پایانی این هفته آغاز می‌شود.

    فریدونی از استقرار کارشناسان کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی در گمرک از پنجشنبه و جمعه این هفته خبر داد و گفت:  تیم کارشناسان ما متشکل از اساتید حوزه علمیه قم،‌ دانشگاه‌ها و ... مستقر خواهند شد و نظارت شکلی و محتوایی کتاب‌ها در مرحله نخست را که در گمرک انجام می‌شود،‌ انجام خواهند داد.

    رئیس کارگروه نظارت محتوایی ناشران خارجی تصریح کرد: اکنون عمده کتاب‌های وارده به گمرک کتاب‌های عربی و از کشور لبنان است،‌ به فراخور حجم کتاب‌ها کارشناسان بیشتری را به خدمت خواهیم گرفت تا نظارت و ارزیابی دقیق‌تر باشد.

    وی با اشاره به دنباله‌دار بودن نظارت محتوایی کتاب‌ها در ایام نمایشگاه گفت: در ایام نمایشگاه نیز روزانه کارشناسان ما با حضور در بخش بین‌الملل ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهند تا کتابی مغایر با معیارها و ضوابط نمایشگاه عرضه نشود؛ البته ما پیش از این به ناشران خارجی گفته‌ایم که کتاب‌هایی را که سال‌های گذشته مغایر با ضوابط شناخته شده‌اند‌، دوباره ارائه نکنند.

    وی افزود: طبیعی است که مطالعه همه آثاری که عرضه می‌شود،‌ برای کارشناسان ما مقدور نیست،‌ اما کارشناسان ما ناظر بر جریان علمی‌و فرهنگی ناشران،‌ نویسندگان و اهداف کمپانی‌های نشر هستند‌، اینکه تفکری که هر ناشر یا نویسنده دنبال می‌کند،‌ چیست و چه اندازه قابل عرضه است،‌ برای کارشناسان تا اندازه‌ای مشخص است. علاوه بر این، اطلاعات پیشین کتاب‌ها نیز تورق می‌شوند و ارزیابی میدانی نیز انجام خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت