در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی «اوزاکسپو مرکز»؛

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تاشکند آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با نام «عالم استراحت» در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی «اوزاکسپو مرکز» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تاشکند آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با نام «عالم استراحت» در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی «اوزاکسپو مرکز» در شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

    در این نمایشگاه بین‌المللی بیش از 50 شرکت از کشورهای آذربایجان، بلژیک، انگلستان، آلمان، مصر، ایتالیا، هندوستان، اسپانیا، قزاقستان، قرقیزستان، چین، کره جنوبی، کویت، لتونی، مالزی، امارات متحده عربی، پاکستان، لهستان، روسیه، آمریکا، عمان، سنگاپور، تایلند، ترکمنستان، اوکراین، فرانسه، فنلاند، استونی، ژاپن و شرکت‌های ازبکستان حضور دارند.

    معاون اول رئیس مجلس سنا در مسائل روابط بین المللی، اقتصادی خارجی و گردشگری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امروز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی «اوزاکسپومرکز» پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری «عالم استراحت» برگزار می‌شود که در آن فن‌آوری‌های جدید و روش‌های فعالیت صنعت گردشگری ازبکستان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

    «صادق صفایف» افزود: در این نمایشگاه نمایندگان صنعت گردشگری شرکت‌های خارجی و داخلی امکانات خود را به نمایش گذاشته و با یکدیگر تبادل تجربه می‌کنند.

    وی اظهار داشت: توسعه بازار گردشگری داخلی و خارجی و افتتاح مسیرهای جدید برای دوست‌داران گردشگری یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.

    رئیس کمیته دولتی در توسعه گردشگری نیز گفت: ازبکستان یکی از قدیمی‌ترین مراکز تمدن جهانی است و از پتانسیل بزرگ گردشگری در منطقه برخوردار می‌باشد.

    «انور شراف‌اف» افزود: امروز در قلمرو ازبکستان بیش از 4 هزار آثار معماری و هنری قرون و تمدن مختلف وجود دارد و این کشور از لحاظ تعداد اماکن تاریخی و استراحتی در جهان مقام نهم را به خود اختصاص داده است. 

    وی اظهار داشت: امروز در ازبکستان 430 هتل و 533 شرکت گردشگری فعالیت می‌کنند.

    شراف‌اف تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری «عالم استراحت» هر سال با هدف معرفی میراث فرهنگی و تاریخی غنی ازبکستان در جهان و جذب تعداد زیاد گردشگران خارجی به کشور برگزار می‌شود.

    رئیس کمیته دولتی در توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: شهرهای تاریخی «سمرقند»، «بخارا»، «شهرسبز» و «خیوه» در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) قرار گرفته است و گردشگران خارجی می‌توانند از این شهرهای باستانی ازبکستان بازدید کنند.

    علاوه بر این، در این مراسم یادداشت تفاهم توسعه گردشگری، برنامه اقدامات مشترک مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین کمیته دولتی در توسعه گردشگری ازبکستان و وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان امضا شد.

    پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری «عالم استراحت» با همکاری کمیته دولتی در توسعه گردشگری ازبکستان، وزارت امور فرهنگ و ورزش ازبکستان و شهرداری تاشکند برگزار شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت