با حمایت دفترصادرات معاونت صنایع دستی صورت گرفت ؛

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنجان در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از صنایع دستی استان زنجان به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از ۲۶ تا ۳۰ فروردین ماه در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پذیرای علاقه‌مندان است.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنجان در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا، در این نمایشگاه تعداد بیش از 200 قطعه انواع ظروف مسی (دیگ، دیگچه، سماور، قوری، قندان و...) و چاقوهای دست ساز زنجان در طرح ها و ابعاد مختلف، به نمایش عمومی در آمده است.

    قشمی فعال زنجانی و هنرمند برپا کننده این نمایشگاه گفت: درتمامی رشته های صنایع دستی بسیارزیبا که متعلق به شهر زنجان است، همه مراحل کار به وسیله دست و با زحمت و علاقه هنرمندان مشغول به این کار انجام می‌شود به طور مثال برای ساخت انواع ظروف مسی، خم کاری، چکش خواری، شتشو با اسید، اندود قلع برای ظروف دلخواه و یا داخل ظروف مخصوص پخت و پز همه این مراحل به وسیله دست و با کمک ابزار و با ماشین‌های ابتدایی انجام می‌شود که هر مرحله سختی و مهارت خاص خودش را می‌طلبد.

    وی با بیان اینکه هر هنرمندی در ساخت نوعی از ظروف مهارت دارد و استاد کار یک رشته از مجموعه بزرگ مس کاری و چاقوسازی است، ادامه داد : در ساخت چاقوها برای تیغه‌های فولادی از ضایعاتی مثل فنر ماشین و میلگرد استفاده می‌شود و در چاقوهای تیغه استیل هم از ورق‌های استیل. در رشته چاقوسازی هم مراحل چکش خواری، فرزکاری با سنگ، آتش کاری، سنگ‌کاری و سنباده‌کاری درشت و ریز همه با نهایت مهارت و علاقه استادان هنر انجام می‌گردد و نهایتا دسته ها که یا به صورت چوبی، یا به صورت کائوچوی فشرده آماده شده و به تیغه وصل شده، برای فروش عرضه می‌شود.

    وی ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور برای فراهم سازی فرصت نمایشگاه بیان کرد: وجود چنین موقعیت‌ها و فضاهایی، باعث دلگرمی هنرمندان شده و هم فرصتی برای فروش آثار مهیا می‌شود. برپایی غرفه‌های ثابت و فصلی برای فروش و عرضه مستقیم صنایع دستی استان‌های کشور هم بسیار عالی است مثل نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خردادماه، که خواهشمندیم به صورت رایگان غرفه ها را در اختیار هنرمندان قرار دهند.

    یادآور می‌شود، این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از26 تا 30 فروردین ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت