معرفی و ارائه مجموعه کتاب شخصیت‌های مانا در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- مجموعه کتاب‌های «شخصیت‌های مانا» در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هدف الگوسازی و معرفی شخصیت‌های برجسته و ماندگار ایرانی ارائه می‌شود .

معرفی و ارائه مجموعه کتاب شخصیت‌های مانا در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر،  مجموعه 10 جلدی کتاب‌های «شخصیت‌های مانا» توسط انتشارات سوره مهر در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد یافت. 

    در این مجموعه زندگی‌نامه سید جعفر شهیدی، سیدمحمد فرزان، مجید شریف واقفی، سلمان هراتی، بهاءالدین محلاتی، سیداحمد خمینی، سید غلامرضا سعیدی، سید محمدعلی داعی الاسلام و طاهره صفارزاده به چاپ رسیده است. این 10 اثر در قالب مجموعه کتاب‌های «شخصیت‌های مانا» در انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

    گروه پژوهش شخصیت‌های مانا، اردیبهشت سال 88 تشکیل شده است. این گروه با استفاده از پرونده‌هایی که در بایگانی «فرهنگ نام‌وران معاصر» حوزه هنری وجود دارد، به زندگی‌نامه افرادی که گمنام و یا کمتر شناخته شده هستند اما فعالیت‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و هنری زیادی در انقلاب داشته‌اند، پرداخته‌اند. 

    دفتر ادبیات انقلاب اسلامی با هدف الگوسازی و معرفی شخصیت‌های برجسته و ماندگار ایرانی «گروه پژوهشی شخصیت های مانا» در اردیبهشت‌ماه 1388  تشکیل شد. از همان آغاز این گروه ملاک‌هایی را برای انتخاب شخصیت‌ها در نظر گرفت که براساس این معیارها این چهره‌ها برگزیده و معرفی می‌شدند. از مهم‌ترین این معیارها می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

    1ـ در طول صد سال اخیر در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، صنعتی و هنری، ادبی و سیاسی فعالیتی چشمگیر داشته باشند. اما به همان اندازه از شهرت برخوردار نشده باشند. 

    2ـ با محوریت شخصیت آن ها چندان پژوهش های مستند و مستقل صورت نگرفته و در قالب زندگی‌نامه‌ آثار شاخصی درباره ایشان چاپ و منتشر نشده باشد. 

    3ـ دفتر عمرشان به پایان رسیده باشد. 

    پس از تهیه و تدارک مقدمات کار، مداخل برگزیده شده به همراه پرونده علمی منحصربه‌فرد هر کدام از آنان، که از بایگانی «فرهنگ ناموران معاصر ایران» به امانت گرفته شده بود، در اختیار نویسندگان قرار گرفت. آثار نوشته شده پس از اخذ تأییدیه  برای چاپ و نشر در اختیار انتشارات سوره مهر قرار گرفت. سرانجام نخستین سری از کتاب‌های مجموعه شخصیت‌های مانا در مهرماه 1395 چاپ و روانه بازار نشر شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت