سخنگوی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب :

اختصاص یارانه ۱۶۴ میلیاردی خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- سخنگوی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از اختصاص ۱۶۴ میلیارد ریال یارانه خرید کتاب در این دوره خبر داد و گفت: معاونت امور فرهنگی هیچ‌گونه تفاهم‌نامه خصوصی دیگری ندارد.

اختصاص یارانه ۱۶۴ میلیاردی خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، همایون امیرزاده با اشاره به یارانه اختصاص یافته از سوی معاونت امور فرهنگی عنوان کرد: 164 میلیارد یارانه خرید کتاب به سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص یافته است که 80 میلیارد ریال به دانشجویان و طلاب، 24 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان، یک میلیارد ریال برای اساتید حوزه و دانشگاه و 50 میلیارد ریال بن مشارکتی مربوط به کتابخانه‌ها، مراکز علمی- فرهنگی، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... است.

    وی افزود: در این دوره از نمایشگاه مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب (60 درصد آن از سوی دانشجویان و طلاب و 40 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی)، 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای دانش‌آموزان(60 درصد معاونت امور فرهنگی و 40 درصد دانش‌آموزان)، دو میلیون و 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای اساتید حوزوی و دانشگاهی(70 درصد توسط اساتید و 30 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی) ارایه خواهد شد.

    امیرزاده با اشاره به نحوه مشارکت نهادها و سازمان‌ها نیز عنوان کرد: این معاونت در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی در کمک به جامعه علمی کشور و ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی دستورالعمل نحوه استفاده از این مشارکت‌ها را در سایت TIBF.IR اطلاع‌رسانی کرده است. سازمان‌ها و نهادهای متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: در زمینه ارایه یارانه‌های مشارکتی معاونت امور فرهنگی با هیچ کدام از مراکز دانشگاهی اعم از خصوصی و دولتی تفاهم‌نامه اختصاصی منعقد نکرده است و این مراکز صرفا با مراجعه به سایت TIBF.IR و ثبت‌نام می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. همچنین بن کارت‌های خرید کتاب مربوط به هیچ ناشر خاصی نبوده و دارندگان این کارت‌ها می‌توانند از تمامی ناشران حاضر در نمایشگاه نسبت به خرید کتاب اقدام کنند. 

    وی افزود: سهم مشارکت معاونت فرهنگی در این زمینه از 5 تا 25 درصد تعیین شده است که کتابخانه‌ها و مراکز دانشگاهی به طور حداکثری از این  تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

    بر اساس این گزارش، سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت