دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات :

۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار و صنایع وابسته به نمایشگاه ملی گل و گیاه محلات فراخوان شدند

عصر نمایشگاه- دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات گفت: ۲هزار و ۵۰۰ بهره بردار و صنایع وابسته به گل برای مشارکت در پانزدهمین نمایشگاه ملی گل و گیاه محلات فراخوانده شدند.

۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار و صنایع وابسته به نمایشگاه ملی گل و گیاه محلات فراخوان شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مجتبی ابراهیمی افزود: 13 سفیر و رایزن های اقتصادی کشورهایی که با ایران مبادله کالا دارند، شهرداری ها و مسئولان خریددر مدیریت شهرهای بیش از 100 نقطه از ایران به ویژه مسئولان فضای سبز شهرداری های تهران، اصفهان، یزد،تولید کنندگان و فروشندگان گل و گیاه از سراسر کشور، فروشندگان گل و گیاه بازار های شهید محلاتی، امام رضا (ع)، اصفهان، تولید کنندگان مبلمان پارکی و تولیدکنندگان بذر و سموم در سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه تخصصی دعوت شدند.
    وی گفت: تاکنون 30 شرکت تولید کننده گل و گیاه برتر ملی و منطقه ای از سراسر کشور برای حضور فعال در پانزدهمین نمایشگاه ملی گل وگیاه محلات اعلام آمادگی کرده اند.
    دبیراجرایی نمایشگاه گل و گیاه محلات عنوان کرد: این نمایشگاه کشوری از پنج تا هشتم اردیبهشت ماه با رویکرد حمایت از تولید بومی در محل پایانه صادراتی گل وگیاه استان مرکزی واقع در شهرستان محلات برگزار می شود.
    ابراهیمی بیان کرد: برای نمایشگاه ملی گل محلات سه هزار و 500 متر مربع با پنج سالن تخصصی پیش بینی شده و طراحی خاص محیطی برای عرضه گل و گیاه در حال انجام است.
    وی افزود:2 سالن از فضاهای این نمایشگاه برای عرضه مستقیم محصولات گل و گیاه گلخانه ای با 65 غرفه اختصاص دارد.
    دبیر اجرایی نمایشگاه ملی گل و گیاه محلات توضیح دارد: سالن نمایش گل و گیاه با جانمایی 50 غرفه در مساحت 2 هزار متر مربع و اختصاص یک غرفه برای کشور روسیه، فضای نمایش طراحی فضای سبز با جانمایی 2 غرفه فضای باز 80 متری و سالن نمایش صنایع وابسته با جانمایی 35 غرفه پیش بینی شده است.
    ابراهیمی اظهارکرد: نخستین بار دشت گل در مساحت سه هزار متر مربع با تنوع 20 نوع گل و 70 هزار گلدان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.
    وی بیان کرد: طراحی بزرگترین تراریوم نمایشگاهی، طراحی17 المان برای فضای نمایشگاه و کاشت 20 هزار هزار گلدان ، ساخت تابلو گل با 10 هزار درب بطری بازیافت از برنامه های تدارک دیده شده در پانزدهمین نمایشگاه ملی گل محلات است.
    وی ،ایجاد ارتباط بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان عمده، افزایش سرانه صادرات گل و گیاه، به روز رسانی اطلاعات تولید کنندگان در حوزه تولید، نمایش فناوری و دانش روز دنیا در حوزه تجهیزات گلخانه، به نمایش گذاشتن پتانسیل تولیدی گل و گیاه کشور، ایجاد حس خود باوری در بین تولید کنندگان، فرهنگ سازی استفاده از گل و گیاه در بین آحاد مردم و به دست آوردن فناوری روز دنیا از اهداف برگزاری نمایشگاه ملی گل و گیاه محلات است.
    وی ادامه داد: آیین افتتاح این نمایشگاه دوشنبه هفته آینده در سالن اجتماعات پژوهشکده ملی گل و گیاه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، 2 معاون از معاونان وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی و محلی برگزار می شود.
    شهرستان محلات از توابع استان مرکزی بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است به طوری که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد از تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در این شهرستان تولید می شود.
    تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت