کتاب‌های جمال‌الدین اکرمی برای نمایشگاه بین المللی کتاب

عصر نمایشگاه- جمال‌الدین اکرمی که این روزها با تالیف کتابی در حوزه کودکان کار دست به قلم است، از حضور آثار چاپ اولی‌اش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌ تهران خبر داد.

کتاب‌های جمال‌الدین اکرمی برای نمایشگاه بین المللی کتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، رمان تالیفی «شب به‌خیر ترنا» با موضوعیت کودکان کار و کتاب پژوهشی «گوی و چوگان» درباره تاریخچه ورزش در ایران دو جلد از آثار چاپ اولی این نویسنده‌اند که قرار است از سوی انتشارات  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شوند.

    همچنین از آثار ترجمه‌ای چاپ اول این نویسنده و مترجم که در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهند داشت، ‌می‌توان از «لوتا لجبازی می‌کند»، «لوتا خرابکاری می‌کند» و « ماجراهای دهکده‌ من» هر سه نوشته آسترید لیندگرن نام برد که قرار است توسط انتشارات محراب قلم برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه شوند.

    او پیش‌تر درباره آثار آسترید لیندگرن گفته بود: این نویسنده سوئدی که یکی از معتبرترین جوایز ادبی کودکان به نام او ثبت  شده، در طی حیات خود 20 کتاب نوشته که فقط پنج تای  آن‌ها به زبان فارسی ترجمه شده است. به هر حال آثار نوجوانانه این نویسنده دارای پیوستگی است که ایجاب می‌کند این رمان‌ها در بسته‌ای واحد راهی بازار شوند.

    به گفته اکرمی، پیش‌تر تنها سه - چهار اثر این نویسنده به زبان فارسی ترجمه شده بودند.

    آسترید لیندگرن  نامدارترین نویسنده سوئد و نویسنده‌ای تاثیرگذار بر ادبیات کودکان به شمار می‌رود. از مشهورترین آثار او «پی‌پی جوراب‌بلند» است. این کتاب به بیش از 90 زبان برگردانده شده است و از آثار محبوب کودکان به شمار می‌آید.

    بخش دیگری از ‌رمان‌های دیگر  آسترید لیندگرن که برگرفته از خاطرات کودکی این نویسنده جهانی است نیز قرار است توسط همین مترجم ترجمه و در نشر محراب قلم منتشر شود.

    در حوزه ترجمه ادبیات کودکان نیز «زهره و شن‌های روان» نوشته  خاویر سوبرینو، «ستاره و مرد جوان» تالیف نادیا  ژیپتو و «شاهزاده بافنده» به قلم نورا ایسوال از مجموعه قصه‌ها و افسانه‌های دنیا  با ترجمه اکرمی از سوی انشارات مبتکران راهی نمایشگاه کتاب خواهد شد.

    همچنین چاپ دوم کتاب «کودک و تصویر» (1) او با ویرایش جدید توسط انتشارات مدرسه و چاپ سوم «کودک و تصویر» (2) توسط انتشارات سرو ش در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شوند.

    در جلد نخست کتاب «کودک و تصویر» پیشینه تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان در ایران، به همراه بررسی آثار در جشنواره‌های ایرانی و غیرایرانی، دستمایه گفت‌وگو قرار گرفته است و در جلد دوم کتاب، جستارهایی در زمینه تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

    سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اریبهشت‌ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت