رایزن فرهنگی ایران در کابل :

هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب کابل تعمیق روابط ایران-افغانستان بود

عصر نمایشگاه- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در پایتخت افغانستان که اخیرا برگزار شد، یکی از اهداف مهم نمایشگاه را تعمیق روابط میان دو کشور دانست.

هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب کابل تعمیق روابط ایران-افغانستان بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، اخیرا، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در کابل با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و بنیاد احمدشاه مسعود؛ بزرگترین نمایشگاه کتاب را در کابل برگزار کرد.

    این نمایشگاه در مساحتی 2500 متر که در آن 110 غرفه دایر شده بود، 31 هزار عنوان کتاب از 60 ناشر ایرانی و 30 افغانستانی را به نمایش گذاشت و با حضور مقام های ارشد حکومتی افتتاح شد.

    آقای ملکی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در کابل ضمن خرسندی از استقبال گسترده شهروندان افغانستان، برگزاری این نمایشگاه را اتفاق بسیار مبارک دانست.

    وی گفت: یکی از اهداف مهم نمایشگاه تعمیق روابط بین دو کشور –ایران و افغانستان- بود که برگزاری این نمایشگاه، ما را به اهداف مان رساند.

    رایزن فرهنگی سفارت ایران در کابل همچنین افزود: اشتراک ناشران ایرانی در این نمایشگاه باعث شد که تفاهم هایی در زمینه ایجاد نمایندگی با ناشران افغان منعقد شود.

    رایزنی فرهنگی سفارت ایران نیز اظهار کرد: افراد زیادی در کتاب خاطراتی که در نمایشگاه گذاشته شده بود، خواهان تمدید زمان و برگزاری نمایشگاه در سال های بعد شد.

    وی ادامه داد: رایزنی فرهنگی سفارت ایران در کابل تلاش می کند که هر ساله این نمایشگاه را برگزار کند.

    رضا ملکی، رایزن فرهنگی سفارت ج.ا. ایران در کابل و هماهنگ کننده و برگزار کتاب کابل اعلام کرد: بیش از 80 درصد کتاب های نمایشگاه به فروش رسیده است.

    گفتنی است که طی یک و نیم دهه اخیر، نمایشگاهی به این وسعت در کابل برگزار نشده بود و برگزاری این نمایشگاه توانست سهولت هایی را برای دانشجویان افغانستانی نیز مهیا کند.

    محمدعلی صفدری دانشجوی سال سوم دانشگاه کابل که از نمایشگاه دیدن کرده بود، گفت:  این نمایشگاه توانست کمک اقتصادی خوبی به من بکند.

    وی ادامه داد: هر ساله با شروع سال تحصیلی مجبور بودیم که کتاب های ایرانی را که در چاپخانه های پاکستانی با کیفیتی پایین چاپ می شد با قیمت بالا بخریم، این نمایشگاه، کتاب هایی با کیفیت بالای چاپ و با قیمت نازل در دسترس ما قرار داد.

    این دانشجوی دانشگاه کابل، 12 جلد کتاب درسی و کمک درسی از این نمایشگاه خریداری کرده است.

    احمد محمدی بازدیدکننده ای دیگر نیز برگزاری این نمایشگاه را، نوعی تغییر نگرش و رشد فرهنگی عنوان کرد و از برگزار کنندگان این نمایشگاه خواست که همه ساله چنین کاری را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت