در شهر 'بوداپست' ؛

حضور چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مجارستان

عصر نمایشگاه- جمهوری اسلامی ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب مجارستان که در روز جمعه در شهر 'بوداپست' برگزار شد، حضور چشمگیری داشت.

حضور چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مجارستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه که تا روز سوم اردیبهشت ماه ادامه دارد جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار و با ارائه بیش از 200 عنوان کتاب در 2 غرفه در حوزه‌های مختلف بخصوص جلوه های تاریخی و تمدنی کشور و آثار مفاخر زبان و ادبیات فارسی را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشت.
    «غلامعلی رجبی یزدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان به همراه «آندراس ساندور» رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب مجارستان از غرفه های کتاب ایران بازدید کردند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست با ابراز خرسندی از حضور ایران در این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه زمینه و فرصت بسیار ارزشمندی را برای ارائه آثار گرانقدر علمی و ادبی مفاخر ایرانی فراهم ساخته و گام موثری در ارتقای دانش و آگاهی نسبت به فرهنگ غنی و تمدن کهن ایران محسوب می شود.
    رجبی یزدی با اشاره به اختصاص یک غرفه به عنوان زبان فارسی، مشارکت فعال استادان و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه ‘الته’ و تلاش آنها در نشر و توسعه زبان فارسی را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد.
    «آندراس ساندور» رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب مجارستان نیز با استقبال از حضور ایران در این نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به فرهنگ غنی و تمدن دیرینه ایران، مشارکت جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند بوده و اطمینان دارم که بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب، فرصت مغتنمی خواهند داشت تا از نزدیک با آثار تمدن ایران آشنا شده و میزان شناخت و اطلاعات خود را از این فرهنگ و تمدن غنی ارتقا بخشند.
    همچنین در این نمایشگاه بیش از 150غرفه فعال بوده و 500 برنامه فرهنگی نیز اجرا می شود.
    این نمایشگاه که از جایگاه جهانی در زمینه ارائه کتاب و انتشارات برخوردار است، در سال جاری پذیرای 100 نویسنده از 25 کشور جهان بوده و 400 نویسنده مجارستانی نیز کتاب های خود را عرضه می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت