مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان :

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران کیش

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بابیان اینکه دفتر مقررات کنترل ساختمان در بخش آموزش نقش مهمی را ایفا می‌کند گفت: به‌طورکلی آموزش مقدم بر هر حوزه‌ای است و بدون آن نمی‌توان در خصوص کیفیت عملکرد صحبت کرد لذا در این خصوص به‌دنبال آن هستیم که از روش‌های جدید آموزشی در بحث مقررات ملی و کنترل ساختمان استفاده کرده و از روش‌های سنتی دست‌برداریم.

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران کیش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از  صما ، حامد مانی‌فر افزود: کارگاه‌های آموزشی یکی از اثر بخش‌ترین گونه‌های آموزش در عصر حاضر است؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی به شیوه مشارکتی فراخواندن مخاطب به آموزش و ارزش نهادن به نیازها و خواسته‌هایش در پیش بردن اهداف آموزشی است. البته کیفیت برگزاری این کارگاه‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

    مانی‌فر با اعتقاد به این‌که اگر آموزش کشور دارای رتبه بالایی باشد می‌تواند در پیشرفت جامعه مؤثر قلمداد شود؛ گفت:استفاده از روش‌ها و متدهای به‌روز و افزایش مشارکت شرکت‌کنندگان می‌تواند کیفیت کارگاه‌های آموزشی را بالا ببرد.

    وی بابیان این‌که دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در بخش آموزش نقش مهمی را ایفا می‌کند گفت: به‌طورکلی آموزش مقدم بر هر حوزه‌ای است بدون وجود این واژه نمی‌توانیم در خصوص کیفیت عملکرد صحبت کرد و در این خصوص دنبال آن هستیم که از روش‌های جدید آموزشی در بحث مقررات ملی و کنترل ساختمان استفاده کرده و از روش‌های سنتی دست‌برداریم. همچنین، به دنبال آن هستیم تا دستورالعمل‌هایی را که سال‌هاست مورداستفاده قرار می‌گیرند، به‌روز کنیم و استفاده از فناوری و روش‌های جدید را در دستور کار هم آموزش و هم ترویج قرار دهیم.

    این مقام با اعلام این‌که به دنبال تجدیدنظر و اعمال اصلاحاتی در دستورالعمل‌های بخش نظارت و آموزش هستیم، گفت: این امور حتماً باید با مشارکت و هم‌فکری استان‌ها انجام شود، پیش‌نویس اولیه طرح تحول آموزش تهیه‌شده و به‌محض این‌که به جمع‌بندی و اشتراکات لازم برسیم برای دفاتر کل کشور نیز ارسال خواهد گردید.

    وی در خصوص نقش نظام‌مهندسی در بخش آموزش نیز گفت: آموزش مهم‌ترین بخش سازمان نظام‌مهندسی است این موضوع باید به‌شدت رشد کند. امروز زمان آن رسیده که مهندسان با تعهد کامل و دانش کافی و تسلط تمام، مسئولیت امضایی که در پروژه‌های عمرانی می‌زنند را قبول نموده و با اطمینان تمام از تخلفات جلوگیری نمایند. بر این مبنا نیز دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان مسئول حمایت هدایت و نظارت از وظایف اصلی دفاتر نظام‌مهندسی است و عملکرد کاملاً نظارتی دارد.

    مانی‌فر بابیان این‌که در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تلاش ما این است که دفاتر نظام‌مهندسی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها بر روی اجرای هرکدام از تجربیات جدید سایر استان‌ها متمرکز شوند، اظهار داشت: در راستای همین هدف دبیرخانه‌هایی از همایش‌های مرتبط با علوم مهندسی ساختمان در بیشتر استان‌های کشور طی چند سال اخیر راه‌اندازی گردیده که همین دبیرخانه‌ها نیز می‌توانند هرکدام در نشر و اعلام رویکردها و تجربیات جدید مؤثر باشند.

    این مسئول در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه موضوعات مانند انرژی و ایمنی بسیار حیاتی هستند تأکید کرد: در حال حاضر مصرف عمده انرژی در بخش ساختمان است که می‌توان با ارائه محصولات نوین از اتلاف انرژی جلوگیری کرد؛ بنابراین اگر نمایشگاهی محصولاتی در این حیطه ارائه می‌کند لیاقت حمایت و توجه را دارد.

    برنامه های آموزشی نمایشگاه صنعت ساختمان کیش

    گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عمران و ساختمان کیش از 12 تا 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری در کیش برگزار می‌شود.

    مجتمع رسانه ‏ای صنعت ساختمان با همکاری اتاق تعاون ایران، وزارت راه و شهرسازی و سازمان مناطق آزاد کیش در نظر دارد در کنار برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش با هدف توسعه فضای تخصصی نمایشگاه و همچنین معرفی پروژه‏های ویژه جزیره کیش، در راستای توسعه دانش و تجربه مهندسان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه گام بردارد.

    دوره و کارگاه‌های آموزشی دارای امتیاز ارتقاء پایه نظام مهندسی 3 به 2 برای رشته های عمران، معماری و مکانیک است همچنین این کارگاه‌ها به صورت آنلاین در سایت ecohub.ir قابل مشاهده است.

    برنامه‏ های آموزشی:

    نکته: ثبت نام الزامی است.

    جهت ثبت نام، دریافت سرفصل و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 22853530-021 داخلی 3 یا 09016626672 تماس حاصل فرمایید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت