برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در هشتگرد

عصر نمایشگاه- چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی با حضور پروفسور اسماعیل فلاحی استاد دانشگاه و سرپرست بخش میوه شناسی دانشگاه آیداهو آمریکا، ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، داریوش یگانه شهردار هشتگرد و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد و جمعی از خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در بلوار خبرنگار این شهر افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در هشتگرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از جام جم ،داریوش یگانه شهردار هشتگرد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، از توسعه فضای سبز این شهر طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز از 19 متر به 23 متر تغییر یافته که رشد بسیار خوبی در مقایسه با چندین سال گذشته است و در حال حاضر چیزی حدود 200 هزار متر به فضای سبز شهر افزوده شده است که این تحول در سال های اخیر اتفاق افتاده است .وی از ساخت بوستان سه هکتاری بانوان در این شهر خبر داد و گفت: این مجموعه نیز دومین پارک بانوان در استان است که بزودی به بهره برداری می رسد.

    *موقعیت خوب ساوجبلاغ در فضای سبز

    فرماندار ساوجبلاغ نیز در ادامه این مراسم گفت: شهر هشتگرد در بین 16 شهر استان در توسعه فضای سبز از موقعیت ویژه ای بر خوردار است .وی افزود: تولید بیش از 10 میلیون شاخه گل می تواند تولید ثروت کند و این پتانسیل مهمی در ساوجبلاغ است که باید از آن بخوبی بهره برداری کنیم .

    فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت: حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص توسعه گل و گیاه بسیار مهم است و باید امسال بیشتر به این مساله توجه ویژه ای بشود .

    پالیزگیر به ظرفیت های صنایع شهرستان هم اشاره کرد و گفت: با ساخت چند شهرک صنعتی و چند طرح دیگر که قدم های آخر را در آماده سازی بر می دارند شاهد اشتغال بیش از 20 هزار نفر در این شهرستان خواهیم بود .

    *ایران، منشا گل است

    در ادامه این مراسم، پروفسور اسماعیل فلاحی نیز ضمن قدردانی از این رویداد مهم گفت: ایران منشاء و مبدا بسیاری از گل ها و میوه جات بوده و به همین خاطر نیز بسیار زبانزد می باشد از همین رو برگزاری این چنین نمایشگاهی برای چهارمین بار در این شهرستان که نقش به سزایی در پرورش گل و گیاه دارد بسیار ارزنده بوده و امید داریم به صورت مدام عرضه گل و گیاه به همین روش ادامه داشته باشد.

    شایان ذکر است در حاشیه این نمایشگاه از دومین نمونه از ظروف سفالی تاریخی روستای باستانی خوروین رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت