رئیس روابط عمومی شرکت نفت خبر داد

حضور ۴ هزار شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت

عصر نمایشگاه- بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ با حضور وزیر نفت ایران، مقام‌های کشوری و لشکری، و سفرای خارجی آغاز به کار می‌کند.

حضور ۴ هزار شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میزان ، بیست و دومین دوره از بزرگترین رویداد صنعت نفت کشورمان از 16 تا 19 اردیبهشت ماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور نزدیک به چهار هزار شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

    محمد ناصری، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، در نشست خبری این رویداد نفتی اعلام کرد که در نمایشگاه امسال 1016 غرفه به شرکت‌های داخلی اختصاص داده شده است. این غرفه‌ها پذیرای نمایندگانی از 2500 شرکت داخلی صنعت نفت هستند.

    ناصری در مورد شرکت‌های خارجی نیز گفت: "تا کنون 811 غرفه به نمایندگان نزدیک به هزار و پانصد شرکت خارجی اختصاص داده شده است. در نمایشگاه امسال پذیرای شرکت هایی از 37 کشور جهان هستیم. "

    وی ادامه داد که کشور آلمان با در اختیار داشتن نزدیک به سه هزار متر فضا نمایشگاهی، بیشترین فضا را در میان سایر کشور‌ها در نمایشگاه امسال به خود اختصاص داده است. در همین حال کشور چین بیشترین تعداد غرفه را در میان کشورهای خارجی دارد. ایتالیا، هلند، انگلیس و فرانسه نیز در بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از جمله کشورهایی هستند که نمایندگان زیادی را شرکت داده اند.

    از جمله ویژگی‌های نمایشگاه نفت امسال نسبت به سال‌های گذشته تخصصی‌تر شدن فضای نمایشگاهی و متمرکز شدن جانمایی شرکت هاست.

    ناصر اظهار کرد: "امسال سالن‌های 8 و 9 به بخش بالادستی، 10 و 11 به بخش میان دستی، 13 و 14 به بخش پائین دستی، و سالن‌های 6، 7، و 31 به سازندگان، تجهیزات، و اتحادیه صادرکنندگان اختصاص داده شده است. "

    رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد که به علت افزایش نرخ نمایشگاهی، امسال شاهد حضور شرکت‌های کمتری در بخش ارزی داخلی هستیم.

    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شاهد برگزاری 15 نشست تخصصی نیز هست. از این میان چهار نشست توسط معاونت پژوهشی وزارت نفت ایران و باقی نشست توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

    ناصری در ارتباط با برگزاری این رویداد مهم در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران و مشکلات و محدودیت‌های آن عنوان کرد که ما نیز به خوبی از این محدودیت‌ها آگاهیم، اما متاسفانه تا کنون فضای جایگزینی برای برگزاری این رویداد مهم بین المللی ایجاد نشده است.

    وی گفت: "فضای نمایشگاهی شهر آفتاب از لحاظ متراژ پاسخگوی نیاز ما است، اما هنوز از نظر کیفیت سالن‌ها و امکانات وضعیت مطلوبی ندارد. ما نیز امیدواریم با راه اندازی کامل شهر آفتاب رقابت میان برگزارکنندگان رویداد‌ها بیشتر شود و کیفیت خدمات نمایشگاهی بهبود یابد. "

    از نکات مهم دیگری که ناصری در رابطه با نمایشگاه نفت امسال به آن اشاره کرد تاثیر فضای سیاسی بر برگزاری این رویداد بود.

    ناصری گفت: "برخی شرکت‌ها مانند گازپروم روسیه به دلیل اظهارات جنجالی ترامپ درخواست خود را برای شرکت در نمایشگاه امسال پس گرفتند.

    ضمن آنکه برخی دیگر نیز همزمانی انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را با برگزاری نمایشگاه از علل شرکت نکردن در رویداد امسال عنوان کردند. "

    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از تاریخ 16 تا 19 اردیبهشت 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از ساعت 10 صبح الی 18 پذیرای بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت