مدیر انتشارات روشنگران مطالعات زنان خبر داد

حضور در نمایشگاهِ کتاب «شهرآفتاب»

عصر نمایشگاه- انتشارات روشنگران مطالعات زنان که چند سال اخیر در اعتراض به شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلا، از شرکت در این نمایشگاه انصراف داده بود، در نمایشگاه کتاب این دوره که در شهر آفتاب برپا می‌شود شرکت می‌کند.

حضور در نمایشگاهِ کتاب «شهرآفتاب»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،شهلا لاهیجی، مدیر انتشارات روشنگران مطالعات زنان گفت: «من مخالف برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران بودم و هنوز هم معتقدم این محل، مناسب نمایشگاه کتاب نیست. اما اگر نمایشگاه سال جاری در شهر آفتاب برگزار شود، بعد از چند سال در آن شرکت خواهیم کرد.»

    وی توضیح داد: «البته من هنوز شهر آفتاب را ندیده‌ام. قطعا فاصله‌ای که این مکان با مرکز شهر دارد مطلوبِ ما نیست اما نمی‌خواهم به یک مخالف ابدی تبدیل شوم که مدام مخالفت می‌کند. به همین خاطر اگرچه شهر آفتاب را هم مکانی مطلوب برای نمایشگاه کتاب نمی‌دانم، اما در نمایشگاه بیست و هشتم شرکت خواهم کرد.»

    لاهیجی با اشاره به تداوم مشکلات عرصه نشر و نمایشگاه کتاب تهران گفت: «اتحادیه‌ها باید سخنگوی ناشران باشند و مشکلات آنان را با مسئولان مطرح کنند. دور از دسترس کردن نمایشگاه کتاب و اتکا به خط مترو، نمی‌تواند جوابگوی نمایشگاه باشد و جابجایی کتاب‌ برای ناشران را سخت می‌کند.»

    وی که معتقد است با شرایطی که نشر کتاب دچار آن شده، تعریف نمایشگاه کتاب نیز از چهارچوب‌های اصلی خود خارج می‌شود، ادامه داد: «این‌روزها به دلیل فضای انتخاباتی این سوال اهمیت پیدا کرده که «چرا باید رای داد؟». همین وضعیت درباره نمایشگاه کتاب نیز هست و باید از خودمان بپرسیم، چرا باید نمایشگاه کتاب برگزار کرد؟»

    این ناشر با سابقه افزود: «کارکرد نمایشگاه کتاب، معرفی تازه‌های نشر به جامعه است، اما در شرایطی که تیراژ کتاب به 200 نسخه رسیده، مردم علاقه‌ای به کتاب ندارند و به کتاب‌های منتشر شده اعتماد نمی‌کنند، نمایشگاه کتاب چه تعریفی می‌تواند داشته باشد؟»

    وی ضمن بیان این مطلب که مردم ما، مردمی شفاهی هستند و تلاشی برای بالا بردن نرخ مطالعه انجام نمی‌شود، اظهار داشت: «طبیعی است که در این وضعیت، برگزاری نمایشگاه کتاب نیز به یک جریان سطحی و بی‌نتیحه تبدیل شود.»

    لاهیجی ادامه داد: «برخلاف نمایشگاه‌های معتبر جهان که در آن‌ها فروش کتاب ممنوع است، نمایشگاه کتاب تهران مهمترین هدفش فروش کتاب است و با توجه به اقتصاد بحران‌زده نشر در کشور، ناشران حاضرند به قیمت دسترسی به نقدینگی، به هر شرایطی تن بدهند.»

    به گزارش آنا ،مدیر انتشارات روشنگران مطالعات زنان تاکید کرد: «با تمام این احوال، همانطور که گفتم از آنجایی که در سال‌های اخیر خواسته ما تغییر محل نمایشگاه از مصلی به محلی دیگر بوده، اگر نمایشگاه سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود، بعد از چند سال در نمایشگاه کتاب شرکت خواهیم کرد، البته به شرط آنکه غرفه‌ای در شان انتشارات روشنگران مطالعات زنان در اختیار ما قرار بگیرد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت