رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در افتتاح نمایشگاه بین المللی ماشین الات کشاورزی :

افتتاح ۱۳ پروژه در بخش کشاورزی با حضور رئیس جمهور در آذربایجان غربی

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه ۵ کشور در جذب تسهیلات و افزایش ضریب مکانیزاسیون را به خود اختصاص داده است.

افتتاح ۱۳ پروژه در بخش کشاورزی با حضور رئیس جمهور در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، اسمعیل کریم زاده در افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی ماشین الات کشاورزی ،باغبانی و نهاده های آبیاری و آبرسانی افزود:اگرچه در اکثر زیربخش های کشاورزی آذربایجان غربی با کمبود ضریب مکانیزاسیون روبه رو هستیم ولی با توجه به برگزاری نمایشگاههای بین المللی سالانه در راستای افزایش این ضریب تلاش می کنیم.

    با اشاره به میزان تولید محصولات کشاورزی در طی 3سال گذشته گفت: 5میلیون و 600 تن در سال 93 و 3/6 میلیون تن در سالهای 94 و 95 انواع محصولات کشاورزی تولیدی در آذربایجان غربی انجام شده است.

    وی با اشاره به افزایش 16 درصدی تولیدمحصولات کشاورزی در آذربایجان غربی افزود: با وجود کمبود منابع آبی و کمبود بارشها طی 3 سال گذشته با تخصیص کم آب برای کشاورزی و توجه به تکنولوژی در عرصه تولید شاهد چنین افزایش در تولید محصولات کشاورزی بودیم.

    استفاده از تکنولوژی و علم روز را در توسعه کشاورزی پایدار مهم دانست و افزود: مساحت استان استعداد و ظرفیت برای افزایش طولی و عرضی زمین های کشاورزی را ندارد و باید با استفاده از تکنولوژی و مکانیزاسیون از زمین های کم بازده استفاده کرد و زراعت مقرون به صرفه ای در استان فراهم نمود.

    کریم زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی 3/2 درصد مساحت کشور را به خود اختصتص داده تصریح کرد: 6/5 درصد محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی در استان ما کشت می شود.

    گفت: علاوه بر تامین نیازهای استان، قادر به تامین نیاز سایر نقاط کشور و حتی صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر و در افزایش درآمد سرانه کشور نیز هستیم.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی آربایجان غربی با بیان اینکه بخش زراعت، دام،  عسل و دیگر زیربخشهای کشاورزی استان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است تصریح کرد: با وجود این برای فعالیت تمام زیر بخشهای کشاورزی استان نیازمند ماشین آلات و تکنولوژی روز هستیم.

    وی با بیان اینکه سالانه در نمایشگاهای مذکور با حضور چشمگیر شرکتهای مختلف تولید کننده انواع ماشین آلات مواجه هستیم گفت: امسال نیز در نهمین نمایشگاه بین المللی ماشین الات کشاورزی باغبانی و نهاده های آبیاری و آبرسانی، 80 شرکت در بخشهای مختلف تولید ماشین آلات حضور دارند.

    کریم زاده با بیان اینکه جمع اعتبارات ابلاغی برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی اذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید بیش از 178 میلیارد تومان است افزود: در سال گذشته بیش از 567 میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزه کردن زیر بخشهای کشاورزی استان تخصیص یافته است.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 2 هزار و 623 تراکتور ماشین آلات برای بخش کشاورزی استان طی 3 سال گذشته خریداری شده است گفت: 107 دستگاه کمباین و 2 هزار و 339 دستگاه ادوات دنباله بند در طول دولت تدبیر و امید برای بخش کشاورزی آذربایجان غربی خریداری شده است.

    وی اظهار کرد: امید است با سفر رئیس جمهور،به آذربایجان غربی 13 پروژه با ردیف اعتباری 246 میلیارد ریالی در بخشهای مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی افتتاح شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت