نمایشگاه فرش ایرانی نماد تاریخ جاده ابریشم برگزار می شود

عصر نمایشگاه- در شرایطی که چین قرار است بزودی میزبان همایش بزرگ بین المللی راه ابریشم باشد، یک فرش ایرانی در نمایشگاهی که به همین منظور برگزار می شود، معرفی قدمت کهن این مسیر تاریخی را بر عهده خواهد داشت.

نمایشگاه فرش ایرانی نماد تاریخ جاده ابریشم برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»  به نقل از ایرنا، این فرش که با نخ ابریشم بافته شده و دارای رنگی بسیار طبیعی است، به عنوان نمادی از پیوند تاریخی ایران با راه ابریشم و با خودنمایی در نمایشگاه، این هنر اصیل کشورمان را به نمایش می گذارد.
    این نمایشگاه اواخر ماه جاری میلادی (12 تا 16 خرداد سالجاری) در شهر «شی نینگ» در استان «چینگ های» در شمال غرب چین برگزار می شود و این فرش قرار است در آن نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گیرد.
    برگزاری این نمایشگاه در شرایطی است که روزهای 14 و 15 ماه جاری میلادی (24 و 25 اردیبهشت ماه جاری) همایش بزرگ راه ابریشم با حضور سران برخی کشورها و دهها نفر از رئیسان سازمان های بین المللی و یکهزار و 200شرکت کننده در پکن برگزار خواهد شد.
    این فرش ایرانی که «یک کمربند - یک جاده» (راه ابریشم دریایی و زمینی) نام دارد، دارای چهار و نیم متر طول و عرض است.
    گزارش روز چهارشنبه روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین حاکی است که فرش ایرانی را یک تیم کارشناسی و بافنده حرفه ای در مدت سه سال تکمیل کرده اند.
    قرار است در زمان برگزاری نمایشگاه یک فیلم مستند نیز در باره این فرش و چگونگی بافت آن به زبان های انگلیسی و چینی پخش شود.
    «حسین بردبار» از مسئولان باشگاهی که فرش را تهیه کرده اند، به روزنامه مردم گفته است که این فرش در واقع نماد راه ابریشم و نماینده مرتبط ساختن دو فرهنگ کهن ایران و چین است و نشان می دهد این سرزمین ها از دیرباز تا چه اندازه با یکدیگر قرابت فرهنگی و هنری داشته اند.
    «مردم» می نویسد: این فرش در نگاه اول یک باغ بزرگ را با درختان و نقشه های رنگی بسیار زیبا نمایان می کند و در استان خراسان در شمال ایران بافته شده است که مبدا راه ابریشم از ایران محسوب می شود.
    گفتنی است نمایشگاهی که قرار است فرش ایران در آن به نمایش گذاشته شود، چهاردهمین دوره آن محسوب می شود که در فضایی در حدود 14 هزار مترمربع در شهر «شی نینگ» در استان «چینگ های» در شمال غرب چین برپا می شود.
    براساس این گزارش، فرش های دیگری از کشورهای هند، نپال، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان و چین نیز در آن مشارکت دارند اما فرش ایران به عنوان نماد جاده ابریشم و پیوند دهنده فرهنگ دو کشور ایران و چین در این خصوص در نظر گرفته شده است.
    همچنین در این دوره از نمایشگاه بر اساس اعلام رسانه های چین، تجار و خریدارانی از 30 کشور از جمله کشورهای اروپا، کانادا، آمریکا، ژاپن، روسیه، برزیل، اندونزی و... از آن بازدید خواهند کرد.
    فعالان فرش کشورمان نیز همه ساله با هدایت مرکز ملی فرش ایران در این نمایشگاه حضوری شایسته دارند و توانسته اند در کشور چین پایگاهی مناسب پیدا کنند.
    سال گذشته افزون بر حضور فرش ایران در نمایشگاه «شی نینگ» سمیناری نیز با محوریت جاده ابریشم و در معرفی فرش دستباف ایران در حاشیه نمایشگاه یاد شده برگزار شد.
    گفتنی است؛ پاویون فرش دستباف ایران در سال 2016 ، با 13 غرفه در فضایی افزون بر 672 مترمربع برگزار شد اما امسال پاویون ایران با حضور 14 مشارکت کننده و در فضای 752 متر مربع خواهد بود که نسبت به دوره قبل حضوری پررنگ تر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت