نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب(۱۰۷)

رییس اتحادیه صحافی تهران نمایشگاه کتاب باعث رونق ۵ماهه در صنف صحافی

عصر نمایشگاه- رییس اتحادیه صحافی تهران گفت: ماشین‌آلات کارگاه‌های صحافی فرسوده است و مالکان اقدام به واردات ماشین‌آلات چینی بی کیفیت می‌کنند.

رییس اتحادیه صحافی تهران نمایشگاه کتاب باعث رونق ۵ماهه در صنف صحافی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از اقتصادآنلاین ، جلیل غفاری رهبر   در خصوص وضعیت فعالان صنف صحافی گفت: به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب در اکثر کسب و کارها فعالیت در صنف صحافی هم چند سالی است که رونق سابق را ندارد. از طرفی به لحاظ فرهنگی هم مخاطبان کتاب هر سال کم می شوند و چنین موضوعی باعث شده ناشران اقدام به چاپ کتاب با تیراژهای پایین کنند و کارگاه‌های صحافی هم در چنین شرایطی با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند.
    وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تنها مرکز انبوه کتاب در کشور است و به همین لحاظ هر سال در آستانه برگزاری این نمایشگاه کارگاه های صحافی در فعالیت خود شاهد یک رونق 4 تا 5 ماهه هستند. اما در سایر روزهای سال دیگر چنین وضعی تکرار نمی شود و حتی ناشران کتاب ها را برای چاپ به صحافی نمی برند و با دستگاه های چاپ دیجیتالی تیراژ اندک خود را به چاپ می رسانند. این وضعیت سبب شده در بخش کتاب فقط عنوان کتاب در حال ازدیاد باشد و فعالان صنعت چاپ و نشر کتاب با وضعیت بحرانی مواجه باشند.

    غفاری رهبر با بیان اینکه دولت به جهت حمایت از کارگاه های صحافی می تواند دو اقدام مجزا انجام دهد، گفت: در وهله اول دولت می تواند به لحاظ فرهنگی کتاب خواندن را ترویج کند، که بهترین زمان آن در نمایشگاه کتاب است، اما در اقدام موثر دیگر دولت می تواند با کمک به کارگاه های کوچک، تجهیز این کارگاه ها به ماشین آلات مدرن را در دستور کار خود قرار دهد.

    وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کارگاه های صحافی به دلیل توان مالی اندک از ماشین آلات فرسوده استفاده می کنند و در صورتی که ماشین های آنها از رده خارج شود اقدام به استفاده از ماشین آلات وارداتی چینی می کنند که به رغم قیمت پایین فروش چنین ماشین هایی  برای صاحب کارگاه ها ایجاد هزینه های تعمیر و نگه داری مکرر می کند.

    رییس اتحادیه صحافی تهران گفت: بهترین ماشین آلات صنعت چاپ و نشر مخصوص کشورهای آلمان، ژاپن و آمریکا است، که به واسطه قیمت بالای این ماشین ها، کارگاه های صحافی برای خرید آن نیازمند دریافت تسهیلات بلندمدت هستند.

    غفاری رهبر با بیان اینکه برخی کارگاه های صحافی در سطح تهران فاقد پروانه فعالیت هستند، اظهار داشت: مالیات های سنگین و مشکلات بیمه کارگران باعث شده برخی افراد در واحدهای مسکونی داخل شهر اقدام به راه اندازی کارگاه های کوچک کنند. این موضوع باعث ایجاد نوعی بی نظمی در این صنف می شود که اتحادیه از چنین وضعی استقبال نمی کند. در حال حاضر قریب به 200 کارگاه در تهران صاحب پروانه فعالیت هستند و 300 کارگاه غیرمجاز هم به فعالیت غیرقانونی می پردازند که اتحادیه به منظور ساماندهی این کارگاه ها حاضر به اعطای پروانه کسب به آنهاست.

    وی ادامه داد: اتحادیه تمایل دارد فعالیت کارگاه های صحافی از آپارتمان های مسکونی سطح شهر خارج شود که به این منظور در حال بررسی شهرکی صنعتی در شرق تهران هستیم. در صورت تایید این شهرک کارگاه های صحافی سطح شهر تهران به شهرکی حوالی خاوران منتقل خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت