احمد مسجدجامعی:

شهرآفتاب و متروی آن با تصمیم‌های هیجانی راه‌اندازی شدند

عصر نمایشگاه- پروژه‌هایی مثل شهر آفتاب که به سرعت و بدون برنامه‌ریزی دقیق به شکل هیجانی آغاز و اجرا می‌شود اگر به مشکلاتی این چنینی برخورد کند، عجیب نیست. ما دیدیم که شهر آفتاب و متروی مربوط به آن به سرعت و با تصمیم‌های هیجانی پیگیری شده است منتهی شهرداری باید علاوه بر اینکه رسیدگی به این نواقص را مدنظر داشته باشد؛ خسارات وارده به ناشران نیز پرداخت کند.

شهرآفتاب و متروی آن با تصمیم‌های هیجانی راه‌اندازی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایلنا، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران  در ارزیابی میزان استقبال این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: استقبال از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب امسال نسبتا خوب بوده است اما سال گذشته برنامه‌های تشویقی و تبلیغی به مناسبت اولین سال برپایی نمایشگاه در شهرآفتاب اجرایی شده بود و امسال تعدادی از ناشران از کاهش میزان بازدیدکننده صحبت می‌کنند.

    وی سپس با اشاره به مشکلات غرفه‌های ناشران کودک و نوجوان گفت: ناشران کودک و نوجوان واقعا از شرایط وضعیت چادرها و سیستم‌های تهویه ناراضی هستند. بهترین جای نمایشگاه باید به کودکان اختصاص داده شود تا با برجا گذاشتن خاطره خوب از نمایشگاه؛ آنها را به کتاب و کتاب خواندن تشویق و ترغیب کنیم. در دروه‌ای که خودم مسئول نمایشگاه بودم همیشه بهترین مکان متعلق به ناشران کودک و نوجوان بود. به نظرم می‌توان با همکاری و همیاری وزارت ارشاد، انجمن ناشران کودکان، انجمن تصویرگران و نویسندگان کودک تصمیم جدی برای بخش کودک و نوجوان گرفت. واقعا هم تحمل یک کودک نسبت به گرمای هوا بسیار کمتر از یک فرد بزرگسال است.

    این عضو شورای شهر تهران سپس با اشاره به خسارات‌هایی که بارندگی‌ها به ناشران وارد آورده است، تاکید کرد: سال گذشته نیز مشکلاتی در اثر بارندگی برای ناشران به وجود آمده بود و آنها خسارات‌هایی را متحمل شدند. شهرداری از سال گذشته قول داد این نواقص در سالن‌ها و فضاهای موقت را برطرف کند اما دیدیم که امسال هم این اتفاق تکرار شد هرچند این وضعیت برای من قابل پیش‌بینی بود و فروردین ماه در شورای شهر هشدار داده بودم که مراقب باشند حوادثی از این دست تکرار نشود.

    مسجدجامعی افزود: پروژه‌هایی مثل شهر آفتاب که به سرعت و بدون برنامه‌ریزی دقیق به شکل هیجانی آغاز و اجرا می‌شود اگر به مشکلاتی این چنینی برخورد کند، عجیب نیست. ما دیدیم که شهر آفتاب و متروی مربوط به آن به سرعت و با تصمیم‌های هیجانی پیگیری شده است منتهی شهرداری باید علاوه بر اینکه رسیدگی به این نواقص را مدنظر داشته باشد؛ خسارات وارده به ناشران نیز پرداخت کند.

    او تاکید کرد: ناشران از بارندگی خسارت دیدند. در بخش کودک سیستم‌های خنک‌کننده آسیب دید و اگر کمک آتش‌نشانی نبود و برق قطع نمی‌شد احتمال اینکه آتش‌سوزی رخ دهد و آسیب‌های جانی به بازدیدکنندگان و ناشران برسد؛ نبود. من اینجا از مردم بابت این  مساله عذرخواهی می‌کنم.

    مسجدجامعی افزود: غرفه ایتالیا هم که در سالن اصلی و فضای مسقف بود از بازندگی آسیب دیده است البته وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی همچون سال گذشته در حال پیگیری است و با جمع‌آوری لیست خسارت‌ها نسبت به پرداخت آنها اقدام می‌شود. شهرداری باید نسبت به این مساله پاسخگو باشد و پرداخت خسارات ناشران را قبول کند. همچنین تلاش می‌کنیم طرح تخفیف در اجاره غرفه‌ها را همچون سال گذشته اجرا کنیم.

    این عضو شورای شهر بار دیگر به لزوم توجه بیشتر به بخش کودک و نوجوان اشاره و تاکید کرد: همانطور که اشاره شد باید به فکر بهترین منطقه در نمایشگاه برای کودکان باشیم و دست‌کم غرفه‌های ثابت داشته باشند. امیدواریم این مساله با همکاری شهرداری درکنار تلاش برای تکمیل فضاهای مسقف پیگیری و اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت