رییس اتحادیه لوازم خانگی درحاشیه افتتاح نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان بیان کرد

سال آینده سالی بسیار خوب برای تولیدکنندگان قوی لوازم خانگی

عصر نمایشگاه- رییس اتحادیه لوازم خانگی کشور گفت: سال آینده، سال خوبی برای تولیدکنندگان قوی و سال بسیار بدی برای تولیدکنندگان ضعیف خواهد بود.

سال آینده سالی بسیار خوب برای تولیدکنندگان قوی لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،محمد طحان پور در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت لوازم خانگی که به بهانه نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان در هتل آوین تشکیل شد، اظهار داشت: قرار نیست مصرف کننده به خاطر شعار حمایت از تولید داخل، زیر بار هر کالایی برود و محصولی با کیفیت پایین تر، قیمت بیشتر و بدون خدمات پس از فروش خریداری کند تا جنس ایرانی خریده باشد.

    وی با بیان این که شعار ما این است که ایرانی باید کالای خوب ایرانی بخرد، افزود: در اصفهان حدود 50 کارخانه تولید لوازم خانگی وجود دارد در حالی که در دو کشور ایتالیا و آلمان این تعداد کارخانه وجود ندارد اما آن ها صنعت لوازم خانگی جهان را در دست دارند و صادرات خود را به کل کشورهای جهان و با اعداد بالایی انجام می دهند، در حالی که صادرات کشور ما در این حوزه بسیار ناچیز است.

    رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی ادامه داد: داشتن بیش از 400 کارخانه اجاق گاز و 150 کارخانه تولید یخچال بدون صادرات در ایران چه توجیهی دارد، آن هم در شرایطی که هیچ یک از این برندها جهانی نشده اند؟

    وی با بیان این که صادرات به عراق و افغانستان، افتخار نیست، افزود: تولیدکننده ما نمی خواهد باور کند که مشتری، مشتری دیروز نیست بلکه امروز مشتری پیش از خرید تحقیق می کند، به خدمات پس از فروش اهمیت می دهد و برندهای خارجی را به خوبی می شناسد و مقایسه می کند.

    وی اضافه کرد: چرا امروز تولیدکننده ما باید از برداشته شدن تحریم ها نگران باشد چرا که می داند کیفیت کالایش قابل رقابت با بازار جهانی نیست. چگونه است که ترکیه بدون داشتن منابع پتروشیمی و نفت و گاز، لوازم خانگی اش را به خانه های ایرانی می فرستد و ما هنوز نتوانسته ایم اعتماد مردم را به برندهای داخلی جلب کنیم.

    وی اذعان داشت: با این تولید و این قیمت تمام شده، فقط در جا خواهیم زد و خواب صادرات را هم نخواهیم دید.

    طحان پور با اشاره به پروژه در حال احداث نمایشگاه بزرگ اصفهان، گفت: امیدواریم با بهره برداری از این پروژه، زمینه حضور برندهای خارجی به صورت مستقیم در نمایشگاه ها ایجاد شود و آن ها برای خرید و سرمایه گذاری در تولیدات ما به ایران بیایند.

    وی همچنین ابراز امیدواری کرد: در شرایط پساتحریم، ارتباطات صنعتی و انتقال دانش و تکنولوژی به خوبی صورت گیرد و ما از تعصبات بی دلیل دست برداریم.

    به گزارش قدس ،وی پس از این جلسه، روبان نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان را در حضور رییس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان و معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قیچی کرد. این نمایشگاه 5 تا 9 اسفند طی ساعت بازدید 15 الی 22 در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان و با حضور 65 برند برتر در چهار سالن نمایشگاهی برپا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت