رییس اتاق بازرگانی:

از حضور در نمایشگاه ها حمایت می کنیم

عصر نمایشگاه- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: تثبیت قوانین و آیین نامه های صادراتی یکی از مهم ترین خواسته های فعالان بخش صنعت است.

از حضور در نمایشگاه ها حمایت می کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، عبدالوهاب سهل آبادی که در همایش سنگ و چالش های صادراتی در آستانه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان سخن می گفت، ضمن تسلیت به خانواده داغدار معدنچیان اظهار داشت: در شرایط سخت پایان کار دولت یازدهم، دست از انتقاد برداریم و ببینیم خود ما به عنوان بخش خصوصی چه کرده ایم.

    وی تصریح کرد: بخش خصوصی، انسجام و اتحاد لازم را ندارد و نبود مشارکت، یکی از ضعف های ما است؛ سال هاست پیشنهاد ایجاد اتحادیه صادرکنندگان سنگ را مطرح کرده ایم تا تولیدکنندگان، فعالان بخش ماشین آلات و بخش فرآوری در کنار هم باشند اما چنین تشکلی شکل نگرفته و ما مجبور هستیم در بازارهای هدف خارج از کشور، از دلالانی کمک بگیریم که از ما سوء استفاده می کنند.

    رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: وقتی تولیدکننده در فروش تولیدات خود ضعف دارد و فروش خوبی ندارد، به معدن دار فشار می آورد و این قشر، مظلوم واقع می شود. در حالی که اگر، تولیدکننده فروش داخلی و خارجی خوبی داشته باشد، حلقه های قبل از او نیز منتفع می شوند.

    وی با بیان این که آموزش در اولویت فعالیت های اتاق بازرگانی قرار دارد و بسیار با اهمیت است، افزود: به ویژه در بخش ایمنی برای معدنکاران و کارگران واحدها، آمادگی داریم اما خود بخش خصوصی در این زمینه کم تلاش است و از اتاق مطالبه نمی کند.

    سهل آبادی، همچنین با اشاره به تأثیر وسیع برگزاری و حضور در نمایشگاه ها گفت: اتاق بازرگانی حمایت لازم را برای حضور در نمایشگاه ها انجام می دهد اما در برخی موارد، حتی در صورت تقبل برخی هزینه ها توسط اتاق بازرگانی، استقبال لازم انجام نمی شود. در حالی که اتاق های بازرگانی دیگر استان ها چنین هزینه هایی را تقبل نمی کنند و بخش خصوصی از این فرصت استفاده نمی کند.

    وی عدم آشنایی با قیمت های جهانی، مشکلات سیستم بانکی و ضعف تبلیغات را از جمله مشکلات موجود عرصه صادرات در حوزه سنگ دانست و گفت: از صدا و سیما گله داریم که هزینه تبلیغات از تولیدکنندگان را آن قدر بالا اعلام می کند که تولیدکننده داخلی امکان استفاده از تبلیغات صدا و سیما را ندارد. از طرف دیگر به دلیل نوسانات قیمت ارز، تولیدکننده نمی داند بر چه مبنایی باید پای قرارداد با طرف تجاری خود بنشیند. مشکل دیگر این است که قول و فعل ما در بخش صادرات یکی نیست و آن چه تعهد می کنیم با آن چه ارایه می دهیم متفاوت است که این موضوع، بازار دیگر کشورها را نسبت به برخی تولیدات ما بی اعتماد می کند.

    حضور در نمایشگاه ها و رفع چالش های صادراتی

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در سال 95، بیش از 25 هزار واحد صنعتی کشور تسهیلات دریافت کرده اند که 17 هزار میلیارد ریال را شامل شده است.

    اسرافیل احمدیه اظهار داشت: در استان اصفهان نیز در سال 95، 2309 واحد بیش از 27 هزار میلیارد ریال، تسهیلات دریافت کردند.

    وی با اشاره به چالش های صادراتی استان افزود: در این زمینه ایجاد کنسرسیوم های صادراتی در استان لازم و ضروری است؛ همچنین در صورتی که بتوان سایتی را برای معرفی تولیدات استان ایجاد کرد که همه تولیدکنندگان استان، محصولات خود را در آن قرار داده و معرفی کنند، تبلیغات درستی انجام می شود و بخشی از مشکلات فروش و تولید رفع خواهد شد.

    وی صنعتگران سنگ استان را به حضور در نمایشگاه های تخصصی خارج از کشور توصیه کرد و گفت: باید از فرصتی که در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد، برای صادرات و انسجام بخشیدن به فعالیت ها بهره مند شد چراکه حضور در نمایشگاه ها رفع بخشی از چالش های صادراتیرا به دنبال دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت